آیا برای جلوگیری از هدر دادن غذا ، غذای بیشتری می خورید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید ، زیرا احساس می کنید به دلیل “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر این بدان معناست که شما بیش از حد سیر هستید و پرخوری می کنید؟

اگر شما مانند من بیش از 60 سال سن دارید ، در نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا بچه ها در چین یا آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی گرسنه هستند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه بشقاب تمیز شما را مجبور به غذا خوردن کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها می ترسیدند که اگر تمام غذاهایی را که به شما سرو می کنند نخورید ، ممکن است گرسنه شوید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن افسانه را حمل می کنیم. ما به دلیل “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنیم ، به این معنی که همه چیز را در بشقاب خود نمی خوریم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بیندازیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را به سطل زباله تبدیل می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم چقدر باید غذا بخورد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید به شما گرسنگی می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی سیر شده اید. اگر به این نشانه های فیزیکی گوش دهید ، پرخوری نخواهید کرد و وزن سالم خود را حفظ خواهید کرد.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به دلایلی غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدنمان کمی سیر است ، دست از غذا نمی کشیم.

اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی غذای کافی در بدن خود ندارند ، غذا را متوقف نمی کنند ، زیرا فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. این را پدر و مادرش به او آموختند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما ، به دلیل برنامه نویسی مراقبین در جوانی ، احساس می کنید مجبور هستید غذای مورد نیاز خود را به بدن خود ادامه دهید. همه به این دلیل که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما تمام غذاهای موجود در بشقاب خود را می خورید و بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. اوه اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن خود را افزایش می دهید ، که خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر مربوط به چاقی را افزایش می دهد.

حالا به این فکر کنید که این سناریو دقیقاً چه اشکالی دارد: دور انداختن غذایی که بدن شما به آن نیاز ندارد یا خوردن آن غذا به سلامتی شما آسیب می رساند؟

این یک سوال پیچیده نیست. پاسخ روشن است.

اما آن بچه های گرسنه فقیر چطور؟ آنها به هر حال باقی مانده های شما را دریافت نمی کنند ، درست است؟ شما با خوردن آن غذای اضافی به کسی کمک نمی کنید. و داری به خودت آسیب میزنی

در ایالات متحده ، بیشتر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ ارائه می دهند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، مردم حتی بیشتر مجبور به خوردن غذا می شوند ، زیرا مستقیماً هزینه غذا را پرداخت می کنند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری فوق العاده ای خواهید داشت و با گذشت زمان سایز کمرتان افزایش می یابد.

زمان هایی پیش می آید که مجبور می شوید مقداری غذا را هدر دهید. با آن صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن است وقتی بدن شما به اندازه کافی غذا دریافت می کند.

برای برخی از ما تغییر باورهای خود در مورد هدر دادن غذا دشوار است. ما این نظر را بدون پرسش در بیشتر زندگی خود دنبال کرده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را کاهش دهید و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم که در باورهایی که در کودکی به شما القا شده بود تجدید نظر کنید. آنها در آن زمان معنایی نداشتند و اکنون نیز معنایی ندارند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد هستند:

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود نگه دارید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید ، همیشه می توانید بیشتر داشته باشید.

وقتی معده شما کمی پر است ، غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی پر از نور است غذا را متوقف کنید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر غذاهای باقی مانده روز بعد عالی هستند. برخی از افراد قبل از شروع غذا نیمی از وعده های غذایی خود را بسته بندی می کنند تا وسوسه پرخوری نشوند.

به کسی که در جاده مانده است

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، می توانید باقی مانده غذا را بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فكر كردن

دفعه بعد که احساس کردید باید به جای “هدر دادن” غذا خوردن را ادامه دهید ، با خود بگویید: “اگر من غذایی می خورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و به صورت چربی ذخیره می شود ، بدتر از انداختن غذا در آن است. زباله ها.”

آیا برای جلوگیری از هدر دادن غذا ، غذای بیشتری می خورید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هرگونه استراتژی که به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کرده است ، به اشتراک بگذارید.