آیا خوردن شش وعده غذا در روز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، با 9 از 10 مورد از 3 وعده غذایی اصلی اصلی و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این توصیه ای است که در دنیای حاکمیت به ما داده می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این روش غذا خوردن مثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی در متابولیسم یک فرد 6 روزه خوار در مقایسه با یک فرد 3 روزه وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با این فکر که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را افزایش دهم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار گرسنگی می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، به شکل چربی ذخیره می شود.” شروع به ذخیره سازی کنید. “

اجازه دهید به شما اطمینان دهیم که در مدت کوتاهی اتفاق نمی افتد.

پاسخ ساده این که چرا این مبحث اینقدر محبوب شد؟ پیش داوری های تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید به شما بگویم که در حین کار برای بسیاری از مشتریان خود به دنبال چه چیزی هستم:

خوردن 3 وعده غذا در روز همراه با میان وعده ها در صورت لزوم (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای خوردن بیشتر وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر وقتی فرصت پیدا می کنیم غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً وقتی کمتر غذا می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که در طول روز در مورد غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و آنها را با خود ببرم؟

آیا باید ساعتی را روی گوشم بگذارم تا بدانم چه زمانی باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 بار در روز وعده های غذایی بزرگ بخوریم بسیار مفید است. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن غذای کافی برای نگه داشتن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از اینکه بدن ما آن را بیان کند ، زمان داریم باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما یک نمایش باشد!

اما این استقلال! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “ممنوعیت” هستند!

با این اوصاف ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگتر و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید غذا بر روز شما غالب است و احساس سیری نمی کنید ، شاید ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگ و یک میان وعده تغییر دهید و ببینید چه احساسی دارید! فقط ممکن است احساس کنید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید