آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را کاهش دهد؟


چگونه رژیم بگیریم PCO دوست داشتن؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بالاتر از حد طبیعی است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر بدن انسولین کافی تولید نکند ، سطح قند خون افزایش می یابد. این نیز زمانی رخ می دهد که شما مقاومت به انسولین دارید ، به این معنی که نمی توانید از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده کنید.

اگر بدن فرد در برابر انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور می شود سطوح بالاتری از انسولین را برای عادی سازی سطح قند خون پمپاژ کند. سطوح بالای انسولین می تواند باعث تخمدان ها برای تولید آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون شود.

مقاومت به انسولین می تواند ناشی از داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از حد نرمال (اضافه وزن و چاقی) باشد. رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نشاسته و غذاهای شیرین می تواند منجر به مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن شود.

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانم؟

غذاهای غنی از فیبر ممکن است در کند کردن هضم غذا و کاهش اثر قند بر خون مفید باشد ، بنابراین مقاومت انسولین را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کنترل می کند.

انتخاب های عالی برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات از جمله کاهو قرمز و آروگولا

فلفل قرمز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام

انواع مختلف توت

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر ندارند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است زیرا احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کنند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز ممکن است مفید باشند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگی

کلم

آکسینیا

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند بلوبری و توت فرنگی

ماهی های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین

دیدگاهتان را بنویسید