آیا رژیم میوه برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. همه محصولات حیوانی ، حتی لبنیات ، در این نوع رژیم حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند تمایل به خوردن غذاهایی دارند که حاوی میوه های خام هستند. این نوع رژیم غذایی به افراد اجازه می دهد مقدار کافی سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها بخورند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم به مقدار بسیار کم مصرف می شود. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های رسیده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، به طوری که برخی معتقدند این رژیم دارای خطرات است و فرد را مستعد کمبود مواد مغذی می کند ، و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه برای تناسب اندام و رژیم مناسب برای لاغری مفید است. در ادامه مقاله ، رژیم غذایی کاملاً میوه ای را معرفی می کنیم.

رژیم میوه خاصی وجود ندارد ؛ علاوه بر این ، تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ؛ افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه ها دریافت می کنند.

انتخاب رژیم غذایی میوه خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه ای انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون به خطر انداختن سلامتی یا کمبودهای تغذیه ای ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به مقدار کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه به شرح زیر است:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکت منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و جامون میوه های غنی از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم غذایی میوه ای فاقد برخی مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن است ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسید چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن مشکلات زیادی را ایجاد می کند ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای خطرناک

سطح پایین پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. اگرچه می توانید روزانه بعد از انتخاب رژیم میوه ای مقداری آجیل و آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، مقدار مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه مشکلاتی را ایجاد می کند ، از جمله:

• تورم
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که منجر به مشکلات قلبی می شود
• مشکلات رشد جسمی

سوء تغذیه به دلیل محدودیت هایی که بر رژیم غذایی میوه ها اعمال می شود ، یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه شود. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که حاوی مقادیر زیادی قند است ، اگرچه این قند طبیعی است ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد دیابتی و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است یا برای کسانی که مقاومت به انسولین دارند

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، بنابراین کمبود مواد مغذی را در رژیم غذایی جبران کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به آرامی شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، رژیم غذایی قبلی خود را به تدریج کنار گذاشته و الگوی غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• مشروب
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• غلات
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید میوه های جداگانه را در سه وعده غذایی بخورید ، یا می توانید وعده های سبک تر را در وعده های غذایی بیشتر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، انگور ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین ، مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای ، مانند کدو
• طالبی و طالبی
• میوه هایی که در گروه سبزیجات نیز هستند مانند خیار و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب میوه طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط پیروی از رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای انرژی را از بین می برد و انرژی کافی برای ورزش به شما نمی دهد. اگر شما نیز چنین شرایطی دارید ، بهتر است تغییرات کمی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید ، کاهش انرژی بدن یک موضوع بسیار مهم است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از موارد زیر است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی ، یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

جدا از این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در حقیقت ، خوردن میوه ها وزن بدن را کاهش می دهد و همچنین خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

انگور یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نصف یک گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که یک انگور قرمز 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که با سرعت کمتری وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی کم شاخص گلیسمیک به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در طول 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است که در هر سیب بزرگ 116 کالری و 5.4 گرم فیبر دارد. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات پر می کند. بهتر است تمام میوه سیب را بخورید و برای کاهش اشتها فقط آب آن را نخورید.

انواع مختلف توت

توت ها یک ماده مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K ضروری در روز را تامین می کند.
یک وعده (معادل 152 گرم) توت فرنگی حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

توت ها پر می شوند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه ها سطح کلسترول و فشار خون را کاهش داده و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه سنگی

میوه های سنگی یا میوه های آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند و آنها را برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی بسیار دیگری نیز دارد. خوردن کیوی باعث کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر می شود. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایینی است و این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگارنگ

هندوانه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، به همین دلیل میوه موثری برای کاهش وزن است. هندوانه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های مشابه خربزه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را در حد اعتدال بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما اکثر مردم آب پرتقال می نوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، چندین آنتی اکسیدان ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به تنظیم سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – به علاوه ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز یک موز بخورند ، قند و کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

موز یک میوه ضروری در هر رژیم غذایی برای کاهش وزن است.

دیدگاهتان را بنویسید