آیا واقعا گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی که باید مراقب آنها بود


آیا واقعاً قادر هستید علائم جسمانی گرسنگی را احساس کنید و بدانید در پاسخ چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم چنین نیستند و از خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از این افراد هستید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما آنقدر مشغول کار هستیم که بسیاری اوقات احساس نمی کنیم که وقت داریم با گرسنگی وارد کار شویم یا تصدیق کنیم که گرسنگی واقعاً چگونه است. و گاهی اوقات ، ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما اینجا در مورد تغذیه آگاهانه و تغذیه آگاهانه صحبت می کنیم ، و بار دیگر ، اینجا نیز نقش مهمی ایفا می کند. هنگامی که ما با دقت غذا نمی خوریم (و در صورت تمایل بدون فکر غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم گرسنگی در واقع راهنمای انتخاب غذای ما است یا خیر.

برای کمک به شما در این زمینه ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با غرق شدن در مورد چرایی اهمیت خوردن غذای مناسب برای اشتهای خود شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز بدن ما دائماً با ما در ارتباط است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. سیگنال های گرسنگی و سیری ما مسئول این امر هستند!

هورمون های مسئول تحریک این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری/سیری).

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما متأسفانه آنچه برای بسیاری از افراد در طول زمان اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن این نشانه های فیزیکی یا فراموش کردن احساس خود می کنند. برنامه ها ، محدودیت های زمانی ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث ایجاد آن شوند.

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده می گیریم یا نادیده می گیریم ، زنجیره ای از رویدادها شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، همیشه بیش از حد غذا بخوریم یا کافی نباشیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً می خواهیم با علائم جسمانی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی علائم گرسنگی و سیری خود را کنترل می کنید ، می توانید تصدیق کنید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم جسمانی گرسنگی آورده شده است.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که از آن خارج شده اید؟ آیا از داشتن یک خواب راحت خسته شده اید؟ بی حالی حتی اگر کار خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از علائم گرسنگی جسمی است.

ما مدام ذکر می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، انرژی = به غذا فکر کنید. وقتی غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن شروع به خرد شدن می کند.

کارهای روزمره کمی دلهره آور هستند و به نظر نمی رسد که از آن خارج شویم. تنها راه نجات از این بیماری خوردن غذای مغذی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید که آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است یا خیر.

بزرگ شدن معده

آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما غرغر می کند یا غرغر می کند و درد شدیدی دارید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدایی ها یا پاک کننده ها به شما بگویند که این علائم را برای x ساعت نادیده بگیرید ، این به سادگی مفید نیست و درست نیست.

وقتی درد را احساس می کنیم ، آنچه در حال رخ دادن است ، ماهیچه های شکم وقتی خالی می شوند منقبض می شوند. دفعه بعد که شکم شما بزرگ شد ، به آن گوش دهید و با پنج وعده غذایی مغذی پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

هنگامی که احساس گرسنگی می کنیم و برای مدت طولانی بدون خوردن و آشامیدن می رویم ، سطح قند خون بدن کاهش می یابد. اکنون که قند خون پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد تا به شما بگوید که به انرژی بیشتر یا غذا نیاز دارید.

وقتی این اتفاق می افتد ، احتمالاً منقبض شدن رگ های خونی و افزایش فشار خون وجود دارد. نتیجه نهایی؟ سردرد

بعلاوه ، هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار معمول است که احساس ناپایداری و بی حوصلگی کنیم.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این می تواند یکی از علائم جسمانی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

هر دوی این موارد نیز با قند خون پایین مرتبط هستند. وقتی بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

می تواند همه چیز را تیره و تار کند! ممکن است احساس کنید روند فکر کردن شما کمی کندتر از حد معمول است ، یا نمی توانید به اندازه معمول روی کارهای ساده تمرکز کنید.

بدن شما سعی می کند با عمل در سطح زیر به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” قبل از این. وقتی عصبی ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی کاملاً بی دلیل می شوید. آیا واقعاً چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما پایین است. وقتی قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان می شود که بدون دلیل واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که بدون غذا غذا می خورید ، ممکن است یک علامت فیزیکی گرسنگی داشته باشید. “آشیانه “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند اما هستند “گرسنگی سر”

اما اگر فکر کنیم در حال تجربه علائم گرسنگی فیزیکی هستیم در حالی که در واقع چیز دیگری است؟ ما آن را صدا می کنیم “گرسنگی سر”

گرسنگی سر زمانی اتفاق می افتد که یک وضعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به واکنش به رسیدن به غذا شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، گرسنگی سربه

هوس ناگهانی

هرگز به طور تصادفی با خود فکر نکنید “خدای من ، من تو را می کشم” [insert craved food item here]”، کاملا غیر طبیعی است؟

ای هوس! اکنون قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، چند سناریوی ساختاری وجود دارد که می تواند منجر به هوس شود ، و ممکن است در واقع مربوط به گرسنگی جسمی باشد. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بدانید و از قبل نمی دانید ، به اینجا بروید تا در مورد آنچه اشتیاق شما سعی دارد به شما بگوید ، بیشتر بیاموزید.

اما بیشتر اوقات ، طعم و تجربه غذایی است که ما مشتاق آن هستیم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. وقتی می خواهیم فقط برای شام غذا بخوریم ، اگر بخواهید ، این یک نشانه است گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که بخواهید چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، گرسنگی سربه

حالا من می گویم ، کمی مشکل است. گرسنگی جسمی به دلیل خستگی کاملاً امکان پذیر است. اما گاهی اوقات ، حتی زمانی که ما از نظر جسمی یا روحی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند احساس خوبی داشته باشد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات بدون فکر به غذا می رسیم ، در واقع به سیگنال های گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس برهنه

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی تحت استرس هستیم وقتی خسته هستیم می توانیم همان کارها را انجام دهیم.

تنش ناراحت کننده است و خوشایند نیست. از سوی دیگر داشتن غذاهای خوشمزه آرامش بخش و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به آن استرس خوردن می گوییم!

وقتی از استرس مراقبت نمی شود ، افزایش می یابد و ما برای تسکین آن به دنبال ابزارهای سریع و آسان هستیم. غذا یکی از این ابزارهاست. گرسنگی ناشی از استرس وسیله ای است گرسنگی سر به جای گرسنگی جسمی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر غمگین ، عصبانی ، غمگین یا ناامید شده اید که فقط نیاز به گرفتن یک کوکی داشته باشید؟

با دنبال کردن دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی بتوان دید که چه نمونه ای است گرسنگی سر درست مانند استرس ، وقتی احساسات برطرف نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً شروع به همگام سازی با گرسنگی شخصی و حتی نشانه های سیری کنید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور مرتب تجربه می کنید. وقتی این کار را انجام دهید ، می توانید به راحتی غذا بخورید.

در روش تغذیه ذهن آگاه ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای توسعه این مهارت در تنظیم سیگنال های گرسنگی بدن خود ارائه می دهند تا بتوانند اعتماد به نفس خود را در مورد زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چه چیزی بخورند. بر اساس منحصر به فرد آن لحظه لازم است.

این یک مهارت بسیار قوی است!

دیدگاهتان را بنویسید