استرس و چاقی دکتر انوشه متخصص تغذیه


استرس و موانع سریع زندگی در رژیم کاهش وزن
افراد شتابزده و شلوغ در انجام چندین کار همزمان و کارکردن کارآمد مهارت دارند. آنها عجله دارند و تمام زندگی خود را مشغول می کنند. این افراد به اصطلاح دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر نمی کنند. آنها در استراحت و استراحت مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
علیرغم دستگاه های پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه های جمعی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کند. اما ما احساس می کنیم که اکثر ما مورد حمله قرار گرفته و زندانی می شویم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این شلوغی و استرس زندگی باعث ایجاد استرس بیشتر شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی همراه است.
این حالت “زمان خستگی” نامیده می شود ، زمانی که منابع انرژی بدن توسط یک برنامه گیج کننده تخلیه می شود و شما احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد می خواهد انرژی کمکی را از غذا به دست آورد. عادات خواب نامناسب و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کمتر با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و موقعیت های استرس زای زندگی آگاه شویم که تعادل زندگی را بر هم می زند. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا تعادل در زندگی شما وجود ندارد ، فهرست نویسی و تجزیه و تحلیل هویت و شیوه زندگی خود است. برای تعیین چگونگی ارزیابی آن ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، یعنی 1- رابطه نسبی ، نسبی و شخصی 2- عمل 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4.- مسائل مربوط به مراقبت شخصی ادعا شده به
بنابراین ممکن است س askال شود که چقدر زمان برای هریک از این جنبه ها صرف شده است؟ آیا او به چیزی بیش از حد توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ کدام یک به فرد کمک می کند استرس خود را کنترل کند و به او نشاط و شادی می بخشد؟ ترجیح می دهد به کدام بعد اهمیت بیشتری بدهد و به کدامیک ترجیح می دهد کمتر توجه کند؟ توجه به این موارد می تواند به برنامه های کاهش وزن همراه با تغییرات رفتاری و اصلاح شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی کمک کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر آینده به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه در حال رخ دادن است باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. توجه ذهنی می تواند یک شیوه رفتاری شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج یک مطالعه بر روی افراد در معرض یک یا چند بیماری قلبی نشان داد که مراقبه ذهن آگاهی ، آرامش و مدیریت استرس می تواند از طریق برنامه های کاهش وزن ، آموزش بهداشت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه بیماری قلبی به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. تکنیک هایی مانند ورزش کمک کرده است. آنها بسیار
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و ذهن آگاهی به شما کمک می کند ارتباط بهتری برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری با دیگران داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند این که در گذشته رژیم غذایی ناموفق داشته اید یا پرخوری کرده اید یا چقدر به آینده فکر می کنید و آیا این آینده نگری شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نمی توانم وزن خود را کاهش دهم (به دلیل نتایج ناموفق گذشته) یا در صورت کاهش وزن ، وزن من باز می گردد و من چاق می شوم (زندگی در آینده و ترس های خیالی) ، ممکن است بگو چه چیزهای کوچکی می توانم برای کمک به کاهش وزن انجام دهم؟ (حاضر).
درخواست پشتیبانی کنید
افراد مشتاق و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، برای مثال ، نمی توانند زمان خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا بتوانند با هم به پیاده روی عصرانه بروند.
یک مطالعه نشان داد که مردان بیشتر از افرادی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نیستند و تحت فشار هستند ، در معرض خطر بالای فشار خون قرار دارند.
فقدان حمایت اجتماعی برای تغذیه سالم و ورزش مانعی شناخته شده برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که به شما در انجام رفتارهای سالمتر کمک می کنند (رفتارهای منفی از کاهش وزن جلوگیری می کند).
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از افرادی که انرژی شما را تخلیه می کنند دوری کنید.
استراحت کنید و خودتان را شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز بیشتر ورزش کنید (به عنوان مثال پیاده روی به جای تاکسی). انجام فعالیتهای روحی-جسمی مانند مناسک مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا آرامش پیدا کرده و از بی نظمی های روزمره خود خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
چند ساعت قبل از خواب از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب را مختل می کند ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید قبل از این ساعت ها خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید