اضطراب و افزایش وزن | خانه معبد


بین اضطراب و افزایش وزن رابطه قوی وجود دارد. به خصوص در ماه‌های پیرامون کووید-۱۹، علاقه به این پدیده افزایش یافته است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا اضطراب منجر به افزایش وزن می شود، افزایش وزن می تواند منجر به اضطراب شود و سپس چرخه معیوب می تواند ادامه یابد.

در فرهنگ ما می آموزیم که اضطراب یک احساس دردناک و ناراحت کننده است. هنگامی که عدم اطمینان یا هرج و مرج وجود دارد، احساس ناراحتی می کنیم و می خواهیم این ناراحتی را آرام کنیم. خوردن همیشه راهی آسان، راحت و سریع برای انجام آن خواهد بود. خوب است در برخی مواقع برای آرامش خود از غذا استفاده کنیم. از این گذشته، اولین باری که در زندگی مان ابراز نگرانی می کردیم (مثلاً گریه نوزاد)، معمولاً با یک شیشه شیر ملاقات می کردیم. بنابراین، بسیاری از ما خوردن و غذا خوردن را از سنین جوانی با آرامش و آرامش مرتبط می‌دانیم و این امر تا بزرگسالی ادامه می‌یابد. با این حال، زمانی که غذا خوردن تنها راه آرام کردن اضطراب ما باشد، احتمالاً وزن اضافه می کنیم و سپس مشکلات بیشتری برای خود ایجاد می کنیم.

علاوه بر این، سطوح بالای اضطراب و استرس باعث افزایش تولید کورتیزول می شود و سطوح بالای کورتیزول کاهش وزن را پس از به دست آوردن آن دشوارتر می کند. سلول‌های ما نسبت به گلوکز حساسیت کمتری پیدا می‌کنند و در حالت اضطراب دائمی، چربی‌ها را ذخیره می‌کنیم. بنابراین، حفظ سطوح بالای اضطراب (سطوحی که ممکن است به دلیل افزایش وزن ناشی از پرخوری افزایش یافته باشد) ممکن است در کاهش وزن به لجبازی کمک کند.

در Structure House، ما با شرکت کنندگان خود کار می کنیم تا راه های جایگزینی برای مدیریت اضطراب بیاموزیم تا غذا همیشه تنها ابزار موجود در جعبه ابزار نباشد. ما آموزش مدیتیشن، درمان شناختی رفتاری و درمان پذیرش و تعهد را ارائه می دهیم. علاوه بر این، برنامه های تناسب اندام قوی ما در محوطه دانشگاه (و آموزش نحوه ماندن در خانه به شرکت کنندگان) راه قدرتمند دیگری برای مدیریت اضطراب است. زمانی که از نظر عاطفی احساس استرس می کنیم، تخلیه بار از طریق فعالیت بدنی راهی است که توسط تحقیقات ثابت شده برای کاهش اثرات آن.

اضطراب و افزایش وزن نباید یک چرخه معیوب باشد. در Structure House، ما می‌توانیم از شرکت‌کنندگان خود در یافتن راه بهتری برای مدیریت پیچ‌وخم‌ها و چرخش‌های اغلب آشفته حمایت کنیم.

نوشته شده در سلامت رفتاری، سلامت

دکتر کیتی ریکل از دانشگاه دوک با مدرک لیسانس روانشناسی و دکترا فارغ التحصیل شد. در روانشناسی بالینی از دانشگاه فلوریدا. او یک دوره آموزشی بالینی معتبر APA را در زمینه روانشناسی سلامت در مرکز پزشکی دانشگاه دوک با آموزش پیشرفته در درمان چاقی رفتاری و چاقی و همچنین مدیریت روانشناختی درد و بیماری مزمن به پایان رساند. دکتر ریکل همچنین تجربه درمان اختلالات اضطرابی از جمله اختلال وسواس فکری و فوبیای خاص را دارد. او تحقیقات خود را در کنفرانس های تخصصی مختلف ارائه کرد و در مجلات علمی به چاپ رساند. دکتر ریکل همچنین در “نمایش دکتر اوز” ظاهر شده است و در بسیاری از رسانه های معروف از جمله وال استریت ژورنال، هافینگتون پست، مجله سلامت، یاهو مورد استناد قرار گرفته است. Health، مجله سلامت زنان، مجله Weight Watchers و abcnews.com.

مشاهده تمام مقالات کیتی ریکل، دکتری.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر