انواع چاقی انواع چاقی شکمی – I و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید به دلیل افزایش وزن و اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع لباس های قدیمی خود را نپوشید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و درمان کنید. چاقی مشکلی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجایی که یک یا دو نفر در هر خانواده به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً وقت برای تهیه غذاهای سالم نمی یابند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا انواع چربی دریافت می کنیم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم که علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه باعث افزایش وزن می شود؟ نکته این است که اگر فردی چربی زیادی در بدن خود ذخیره کرده باشد که کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت کند و ورزش نکند. هیچ فرد چاق در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما با سلامتی در درجه اول قرار می گیرد زیرا احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود دارد.

آشنایی با انواع مختلف چاقی و روش های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا خوردن زیاد باعث افزایش وزن می شود؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در تعداد زیادی در جوامع مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و ظاهر بدن را خراب می کنند ، بلکه سلامتی را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش دهید و به آرامش یکی از اقوام خود برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل به شیرینی است.

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد مبتلا به چاقی هستند که بر اساس ژنتیک است. در چنین شرایطی ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه باید در زندگی به گونه ای ورزش کند که متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین ابتدا ورزشهای هوازی و وزنه های آزاد را بیشتر انجام دهید و تا آنجا که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان حتی پس از بارداری و زایمان نیز در پاها چاق می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله ها استفاده کنند و به جای راه رفتن از تمرینات وزنه رایگان استفاده کنند.

ثابت نمانید
معمولاً افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند مستعد ابتلا به این نوع چاقی هستند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. وب سایت هایی مانند Me and Diet به این گروه توصیه می کنند که یک رژیم غذایی سالم و ورزش همراه با آن ایجاد کنند.
البته برخی از ورزشکاران ممکن است با ترک ورزش به دلیل صدمات جسمانی یا مسائل دیگر دچار چاقی بی تحرک شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، به هیچ وجه شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم ها راه را برای شما باز می کنیم تا با رژیم غذایی کاهش وزن ، چربی شکم را از بین ببرید. این برای شناسایی و درمان انواع چاقی شکمی کافی است. نیازی به سخت کوشی ندارید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اراده خود را تقویت کرده و از رژیم غذایی ثابت پیروی کنید.

شما چربی در ناحیه زیر شکم و قفسه سینه دارید
اگر شما فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه های شما جمع شده است و بافت و بافت شما آزاردهنده نیست ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما گاهی استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود متوسل می شوند. به همین دلیل چربی بیشتری در بدن ذخیره می شود. برای از بین بردن استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی یا آزاردهنده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکم شما مثل یک توپ بزرگ است ؟؟
حتماً مردانی را در خیابان دیده اید که علیرغم از دست دادن اندام ، شکمی پرپشت و شبیه به توپ دارند که غذای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، مصرف الکل را متوقف کنید.

شکم پایینی شما چاق است
شکم زنان پس از زایمان معمولاً زشت است زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم حمل می کنند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که مدت زیادی طول می کشد تا معده منقبض شود. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد ، زیرا بعد از زایمان رحم سنگین تر از قبل می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل توصیه می شود که در دوران شیردهی فرد از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم و علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما جلو می آید؟
ممکن است چندین بار غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله جلو بیاید. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه غذا است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و لبنیات کمتر استفاده کنید
  • شیرینی ها را حذف کنید
  • غذاهای ناسالم را با سبزیجات و مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • پروبیوتیک ها را بشناسید و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید ، ناهار را زود بخورید و شام را سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در کمرتان ذخیره شده است؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم خود جمع کرده اید ، باید بدانید که این به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر به شیرینی و بیسکویت علاقه دارید ، از سوپر مارکت ها فرار کنید و به مغازه های سبزی و میوه بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی در ران و باسن را به ارث برده اند و برای کاهش چربی اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که کاهش سطح این هورمون باعث ذخیره بیشتر چربی در بدن و کاهش متابولیسم می شود. بنابراین در این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از انواع قرص های چاقی را داشته باشند.

چاقی و رژیم لاغری

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی نیز یکی از موضوعاتی است که همه در طب سنتی به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چربی چربی
  • چربی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
یک فرد چاق مبتلا به جذام دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق در سراسر بدن در هنگام ورزش یا ورزش است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با کنار گذاشتن ناهار مقداری تناسب اندام را به دست آورد. یعنی صبحانه کامل و شام سبک.

اما بدن یک فرد چاق متورم شده و به اصطلاح کاپا چاق است. این افراد معمولاً دارای استخوان های نازک و ضخیم هستند ، این گروه به دلیل طبیعت سرد و مصرف غذاهای سرد است. به افراد بلغمی توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به قرص چاقی گیاهی و پودرهای چاقی گیاهی متوسل می شوند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

راهبردهای مقابله با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند که به عنوان فردی که از چاقی رنج می برد ، شما باید با استراتژی های افزایش وزن آشنا باشید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • خواب کافی
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام غذای خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را کنترل کنید
  • برای از بین بردن استرس ، محیط خود را کنترل کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها شکل بدن انسان ما را تشکیل می دهند. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین ما باید به رژیم کاهش وزن و نوع رژیم غذایی که می دهیم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر گرفته است و تمام مواد معدنی ضروری را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • رژیم غذایی خود را با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مصرف مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید