اهمیت خوردن صبحانه – وب سایت رسمی دکتر محمد صفریان


صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا خراب کند. صبحانه باید حداقل 20 درصد از انرژی روزانه شما را تامین کند. در حالی که اکثر مردم ، از اهمیت این و آن غذا آگاه نیستند ، یا از مصرف آن خودداری می کنند یا آن را مفید و مغذی نمی کنند.

مطالعات نشان داده است که نه تنها صبحانه ، بلکه دفعات و قوام آن نیز در تغییر وزن بدن مثر است. حذف صبحانه در کشورهای مختلف گزارش شده است و بیشتر در بین نوجوانان رایج است. برخی مطالعات ارتباط بین چاقی و اضافه وزن با مصرف صبحانه را نشان داده اند و نخوردن منظم صبحانه یکی از دلایل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان است.

هنگامی که فردی عمداً یا به زور به وعده غذا پایان می دهد ، میزان سوخت و ساز بدن می سوزد و افزایش می یابد. با ادامه غذا ، درصد بیشتری از میزان متابولیسم کاهش می یابد. در درازمدت ، میزان متابولیسم پایه BMR (فرد به زمین می افتد و بدن یاد می گیرد) برای انرژی در زنهای کم تابش ده باقی می ماند. پیامدهای این عمل توجه به این نکته ضروری است که بدن چربی بیشتری در بافت چربی ذخیره می کند و مطالعات مزایای مصرف صبحانه را مشخص کرده اند. آنها به طور متوسط ​​کمترین کسانی هستند که به صبحانه عادت ندارند و از سوی دیگر ، کسانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در طول روز پرخوری می کنند. نوبت اوست و آنها را بیمار خواهد کرد) ، از جمله دیابت و چربی خون. (البته منظور من صبحانه ، بیسکویت صبحانه سالم ، شکلات ، تنقلات و آب میوه غیر معمول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید