بارداری گیاهی: پرسش و پاسخ با متخصص تغذیه مایا باخ – امی لونگارد



هجی کردن: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بوده است ، من و خواهرم را در خانواده ای عمدتا گیاه خوار پرورش داد. بعد از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفته بودم که خوردن تمام گوشت را متوقف کنم. من خبری راجع به صادرات زنده گاو از استرالیا به آسیای جنوب شرقی دیدم و این مرا به شدت متزلزل کرد. من همیشه به تغذیه علاقه مند بودم ، اما پیگیری کامل آن را در نظر نگرفتم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا برگشتم و کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را با تأکید بر رژیم درمانی در دانشگاه لوما لیندا دنبال کردم. به سرعت در سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که منتظر اولین فرزندش است. و در حالی که او به عنوان یک گیاه خوار شناخته نمی شود ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های تغذیه ای قبل از تولد در مصرف محصولات حیوانی است. به عنوان یک گیاه خوار که علاقه زیادی به سلامت زنان دارد ، منطقی است که تمرین شخصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از تولد تغییر دهم ، به ویژه برای حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من حدود 10 سال گیاه خوار بودم و در دوران بارداری خود کاملاً گیاه خوار بودم ، اما وقتی باردار بودم برخی از مردم از من پرسیدند که آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم دارم؟ اگرچه در هیچ مرحله ای هوس نکردم و یا به این فکر نکردم که تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانم ، اما این سوال مرا به فکر فرو برد. کولین در بارداری چه کاربردی دارد و چگونه می توانیم آن را در رژیم گیاهخواری دریافت کنیم؟

MK: این یک سوال عالی است و بسیاری از مشتریان من نگران آن هستند. در حالی که کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، ما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان بالایی میزان کولین موجود در غذاهای گیاهی را بدانیم. اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان که با آنها صحبت کرده ام ، کولین به طور معمول مکمل نمی شود و آزمایش خون برای آشکار کردن سطوح آن در بدن ارائه نمی شود. طبق اعلام موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود کولین واقعی در ایالات متحده بسیار نادر است. در حالی که بسیاری از ناشناخته ها پیرامون کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی دارای مقدار زیادی کولین هستند از جمله ادامام ، لوبیا ، کینوا ، برخی از شیرهای غنی از لبنیات و کره بادام زمینی. این اتفاق می افتد. توصیه من؟ به دنبال غذاهای گیاهی باشید که به طور طبیعی دارای کولین بالا هستند ، قبل از تولد که حاوی کولین در فرمولاسیون آنها هستند ، استفاده کنید و در صورت نگرانی با OB خود صحبت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین رژیم غذایی در دوران بارداری ، چه گیاهخوار باشد و چه نباشد ، می تواند مفید باشد. آیا نکاتی در مورد اینکه چگونه مادران گیاهخوار می توانند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند ، دارید؟ و آیا فکر می کنید افزودن پودر پروتئین به مخلوط مفید باشد؟

م: بله! پروتئین می تواند شبیه یک مبارزه باشد. “آیا به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنم؟” یکی از مواردی که من مشتریان خود را به انجام آن تشویق می کنم این است که غذاهایی را که چند روزی است می خورند پیگیری کنند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما بینش مواد مغذی مانند پروتئین را ارائه می دهد که می توانیم از طریق غذا و/یا مکمل ها با هم به آن بپردازیم.

نکاتی برای افزایش پروتئین عبارتند از:

  • تغییر حالت از پاستای گندمی به عدس یا پاستای نخودچی

  • مخمر تغذیه ای را روی سبزیجات یا توفو بریزید

  • استفاده از کینوا به جای برنج

  • انتخاب شیر سویا ، کتان یا نخود به جای شیر بادام یا جو دوسر

  • تعویض توفو از شرکت سفت و سخت

  • میان وعده برشته ادامام و بادام

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده – این مورد شخصی من است!

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای دستیابی به اهداف پروتئینی شما در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با تهوع دست و پنجه نرم می کنند و نگه داشتن هر چیزی را دشوار می دانند. اگر در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که یک پروتئین آسان در دسترس دارید ، می توانند مفید باشند.

پاسخ: هنگامی که باردار بودم ، از قبل از تولد ، ویتامین D (همانطور که در کانادا زندگی می کنم) و مکمل گیاهی امگا 3 استفاده کردم. آیا این صدا برای شما کافی است؟ آیا مکمل دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه کنید؟

MK: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم ابتدا با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کرده و آزمایش خون بگیرید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه تکمیلی” را در مورد مواد مغذی مورد نیاز خود در دوران بارداری تهیه کنید. کیفیت خوب دوران بارداری ضروری است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت به من DM ارسال کنید و سلام کنید! در حال حاضر ، من یک برنامه مربیگری گروهی کوچک را برای زنان گیاهخواری که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر انتظار دارند ارائه می کنم. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط ، دریافت پشتیبانی و اعتماد به نفس در مورد تصمیم شما برای بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد و برای ارتباط با او در دنیای آنلاین مدتی وقت بگذارید زیرا اطلاعات او برای آموزش و گفتگو در مورد بارداری وگان بسیار ارزشمند است. اگر س questionsالی از مایا دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید