باید وزن خود را کاهش دهید چگونه اراده خود را برای کاهش وزن تقویت کنید


شما همچنین می خواهید وزن کم کنید ، اما اراده ای برای کاهش وزن ندارید؟ این بزرگترین مشکل ماست. تغییرات در نوع غذایی که می خوریم ، تغییر در شیوه زندگی و مهمتر از همه ، در دسترس بودن انواع مختلف غذا ، باعث شده است که ما هر روز بیشتر هوس غذای بیشتری کنیم. اما حقیقت این است که ما اضافه وزن داریم اما اراده ای برای کاهش وزن نداریم. راه حل چیست؟ اگر می خواهید بدانید چگونه از اراده قوی برای کاهش وزن برخوردار باشید ، خواندن این مقاله را فراموش نکنید.

چگونه میل به کاهش وزن را تقویت کنیم؟

کاهش وزن تنها یک تصمیم ساده نیست. برای تقویت میل به کاهش وزن ، هم مسائل روحی و هم نوع رژیم غذایی یا رژیم غذایی و حتی شیوه زندگی باید تغییر کند. و تغییر همیشه سخت است. مگر اینکه با برنامه ریزی مناسب این کار را انجام دهیم.

رژیم غذایی سالم همراه با انگیزه قوی برای کاهش وزن ضروری است. ابتدا باید این سالات را از خود بپرسیم: چه غذایی می خوریم؟ چگونه این غذا را تهیه کنیم؟ چقدر می خوریم؟ آیا ما پر از انواع غذا هستیم؟ آیا وقتی معده مان پر است غذا می خوریم؟

باید وزن کم کنم

با پاسخ به این س questionsالات ، ما در واقع همه چیز را که مربوط به غذایمان است بررسی می کنیم. پاسخ های ما نشان می دهد که مشکلات در کجا نهفته است. وقتی متوجه می شویم که کجا ضعیف هستیم ، در نیمه راه هستیم و می توانیم روی آن کار کنیم. به همین دلیل افزایش میل به کاهش وزن با یافتن ضعف شروع می شود. بنابراین ما نقاط ضعفی پیدا کردیم ، اکنون چه کنیم؟

کاهش وزن تنها یک تصمیم ساده نیست.

راههای تقویت اراده برای کاهش وزن

همانطور که در بالا ذکر شد ، شروع و پایبندی به یک برنامه کاهش وزن سالم کار ساده ای نیست. اما خوشبختانه راه هایی برای تقویت میل به کاهش وزن وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل خود کمک کند. برخی از این روشها در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

مشخص کنید که چرا می خواهید وزن کم کنید

دلایل کاهش وزن را به طور واضح ثبت کنید. چرا شما این کار را انجام میدهید؟ زیرا نوشتن شما را متعهد می کند که در ذهن خود وزن کم کنید. این چیز به ظاهر ساده الهام بخش است. شما باید این دلایل را روزانه بخوانید تا بتوانید در هنگام امتحان و تمایل به کاهش وزن ضعیف از آنها به عنوان یادآوری استفاده کنید. این دلایل می تواند هر چیزی باشد ، از پیشگیری از دیابت گرفته تا اعتماد به نفس شما به هر دلیلی که برای شما مهم است و اینکه چرا می خواهید وزن کم کنید.

امیدهای واقعی داشته باشید

گاهی اوقات فقط نداشتن اراده برای کاهش وزن مطرح نیست. نتیجه این است که آنچه ما از کاهش وزن انتظار داریم یک انتظار غیرواقعی است. اگر به عنوان مثال ، وزن شما 120 کیلوگرم است و می خواهید به 70 کیلوگرم برسید ، آیا در عرض یک ماه امکان پذیر است؟ اهداف دست نیافتنی منجر به سرخوردگی می شود. و این احساس ناامیدی باعث می شود به خودمان بگوییم چرا نمی خواهم وزن کم کنم! و در نتیجه ، واضح است که شما رژیم لاغری را کنار گذاشته اید.

باید وزن کم کنم

یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و قدر آن را بدانید

صدها مطالعه نشان می دهد افرادی که بدن خود را دوست ندارند تمایل به کاهش وزن دارند. بنابراین در کنار کارهایی که باید برای تقویت میل به کاهش وزن انجام دهید ، باید عشق به بدن را نیز بیاموزید. فردی که بدن خود را دوست دارد مطمئناً کاری نمی کند که سلامت او را تهدید کند. بدن ما چه بخواهیم و چه نخواهیم همیشه با ماست. پس چرا آن را دوست ندارید و از آن به خوبی مراقبت می کنید! اما چگونه بدن خود را دوست داریم؟

متخصصان روشهای زیر را پیشنهاد کرده اند:

  • کار کردن
  • بیشتر با افراد خوش بین سفر کنید
  • خود را با مدلهای خاص مقایسه نکنید
  • لباس را به اندازه خود بچرخانید
  • در آینه نگاه کنید و با صدای بلند آنچه را که در ظاهر خود می پسندید ، بیان کنید

کسی را الگوی خود قرار دهید

داشتن الگو می تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را برای کاهش وزن حفظ کنید. با این حال ، شما باید الهام مناسب را برای خود انتخاب کنید. داشتن یک الگو به شما امکان می دهد دقیقاً همان چیزی را که می خواهید ظاهر شود ، ببینید. البته باید واقعی هم باشد. فردی را انتخاب کنید که از نظر قد و ظاهر بیشتر شبیه شما باشد و به عنوان الگو انتخاب شوید. انگیزه شما را حفظ خواهد کرد.

مثبت فکر کنید و مثبت صحبت کنید

هرچه نسبت به خود و توانایی های خود خوشبین باشید ، در رسیدن به اهداف خود قوی تر خواهید بود. بنابراین میل به کاهش وزن در شما حتی قوی تر خواهد بود. به علاوه ، هرچه بیشتر در مورد چیزی صحبت کنید ، نسبت به آن احساس تعهد بیشتری می کنید. بنابراین ، هرچه بیشتر در مورد کاهش وزن صحبت کنید ، تمایل شما برای کاهش وزن قوی تر خواهد بود.

باید وزن کم کنم

ورزش های لذت بخش را فراموش نکنید

ورزش لذت بخش یکی از مهمترین بخش های کاهش وزن است. این نه تنها کالری بیشتری می سوزاند بلکه احساس خوبی نیز به شما می دهد. بهترین نوع تمرین آن است که از انجام آن لذت ببرید و همیشه آماده انجام آن هستید. ورزشهای زیادی وجود دارد که می توانید از انجام آنها لذت ببرید ، اما مهم این است که ورزشی را انتخاب کنید که بیشتر از آن لذت می برید. انجام این کار باعث می شود از انجام کاری که دوست دارید لذت ببرید و وزن خود را کاهش دهید بدون اینکه به کاهش وزن فکر کنید یا میل خود را برای کاهش وزن تقویت کنید.

از متخصصان کمک بگیرید

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر تلاش می کنید یا به همه چیز نگاه می کنید تا ببینید چرا نمی خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باز هم به نتیجه ای نمی رسید. در این موارد ، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. شاید مشکل به میل شما در اصل مربوط نباشد و مشکل جسمی داشته باشید. یا شاید شما برنامه یا رژیم اشتباهی را انتخاب کرده اید که برای شما مناسب نیست. در چنین شرایطی ، کمک گرفتن از متخصص تغذیه بهترین گزینه است. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا راحت تر وزن کم کنید و به روش مناسب به وزن ایده آل خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید