با رژیم غذایی مناسب درد پریود خود را کاهش دهید!


تسکین درد قاعدگی با تغذیه

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودها به موقع نشانه سلامتی محسوب می شوند ، اما دویدن 3-5 روز می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به حدی غیرقابل تحمل برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند راه ساده و بدون دردسر برای مقابله با درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند به کاهش درد قاعدگی و ناراحتی های مرتبط با آن کمک کرده و پریود بعدی شما را به یک تجربه کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

مواد غذایی برای تسکین درد پریود

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی تهیه می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند و نیازی به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف نمی کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای تسکین درد قاعدگی چیزی بخورید ، توپ های سخاوتمندانه توت ها با یک جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی یک شبه جو دوسر یا فرنی بلغور جو دوسر باید این ترفند را انجام دهند.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

سیر

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را از بین ببرد.

بر اساس مطالعه سال 2018 انجام شده توسط مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل/آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با مقداری چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل چیزی است که نه تنها درد قاعدگی را تسکین می دهد بلکه به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به دنبال رفع گرفتگی های قاعدگی هستید ، چای بابونه قوی یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خو ، به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی از ویتامین C قطعاً در لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار قابل توجهی گلبول قرمز را که بدن شما می تواند بسازد ، از دست می دهید.

بنابراین ، دوزهای روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان گرفتگی عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و خرد کنید

مصرف کشمش خیس شده در طول شب و نوشیدن آب غجال ، خیساندن چند تکه زعفران در یک لیوان آب در طول شب نشان داده است که می تواند درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید در دوران قاعدگی خود انجام دهیم یا بخوریم تمرکز می کنیم ، اما اغلب از کدام غذاها غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک باعث تشدید التهاب می شوند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز عصبی و عصبی کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت می شوند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که هنگام جستجوی غذاهایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند تحریک کننده و خنثی کننده باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و از این رو غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره های درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از آب نبات با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که بر مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید