با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای روشن شدن نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه غذایی اصلی را در بدن خود بگنجانید. به غیر از غذا خوردن ، باید انواع مختلفی از مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما قصد داریم در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی کلسیم با شما صحبت کنیم. شاید فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در ادامه شما را با علائم کمبود کلسیم آشنا می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که کلسیم کمتری مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. متعاقباً بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را برای درمان آن قبل از حادثه بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان قلب نامنظم ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • خشکی پوست ؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییرات صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد در قفسه سینه ؛
  • تپش قلب؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • خنکی روانی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین مصرف کم کلسیم و جذب کم کلسیم چیست؟

دو دلیل برای کمبود کلسیم وجود دارد. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دست شماست و شما می توانید بر آن کنترل داشته باشید. شما کلسیم کمی در بدن خود دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع بیش از حد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر مانند نوشابه ؛
  • بیماریهای کلیوی ؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکل کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع قابل توجهی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. به عنوان مثال ، در محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت بدن و استخوان های خود حداقل دو لیوان شیر در روز مصرف کنید. به یاد داشته باشید که وقتی جذب کلسیم در بدن شما کم است ، مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد. در عین حال ، شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل را کاهش دهید.

بچه ها نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ چه چیزی را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظر و تجربه خود را با ما و سایر همکاران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید