با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید – دکتر رویا خادمیان


1871453 186 - با مصرف این غذاها در روز گرسنگی خود را برآورده کنید

با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید

اگر به دلیل احساس گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و غذاهای سیر کننده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بعداً در روز احساس گرسنگی کمتری کنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما با چهار غذای سالم و همچنین رضایت بخش آشنا می شوید که می توانید برای کنترل اشتها تا حد زیادی از آنها استفاده کنید.

1بهدیوانه

آجیل ها به دسته غذاهای پر کننده تعلق دارند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است که غنی از مواد مغذی مانند کلسیم و هر سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. ترکیبی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. با مصرف چنین آجیل ها ، انواع مختلفی از مواد مغذی را دریافت می کنید.

2بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای مهار گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت سیری ، در تقویت و بهبود روحیه نیز مثر است!

3بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 سیری افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی اثر سیری بیشتری دارد! برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید زرده و سفیده تخم مرغ را مصرف کنید تا حداکثر مقدار امگا 3 و پروتئین را دریافت کنید.

منبهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات غنی از فیبر هستند ، اما به راحتی می توانند مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سبزیجات دیگر با رنگهای مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری کنید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید