بهترین راه ها برای حفظ وزن


در این مقاله ما روش هایی را برای حفظ ثبات وزن خود برای جلوگیری از تغییرات وزن به شما ارائه می دهیم. به خصوص برای افرادی که وزن خود را به شدت کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

ثابت نگه داشتن وزن برای کمک به عضله سازی

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را در برنامه معمول خود قرار دهید و با گذشت زمان بیشتر کار کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ورزش روزانه را کنار نگذارید.

آیا گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، در عوض خود را سرشار از غذاهای فیبردار نگه دارید. گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و باعث درد می شود. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین ، روزانه از محصولات لبنی استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که برای اولین بار به پوکی استخوان مبتلا شده اند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت وزن خود را تغییر نمی دهند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و شیرینی های مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، فراموشی و کمبود رژیم غذایی می تواند به دلیل وزن مطلوب رخ دهد ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی دوری کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

دریافت کالری

میزان کالری وعده های غذایی و میان وعده ها را بدانید و همیشه مقدار آن را تقریباً اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان بشقاب اندازه گیری کنید تا طبق معمول طعم داشته باشد.

تأثیر اندازه و وزن بر حفظ وزن

همیشه اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا از تناسب اندام خود آگاه شوید. این استراتژی به شما کمک می کند تا میزان کالری دریافتی و واکنش بدن خود را نسبت به غذاهایی که می خورید کنترل کنید. عدد روزانه در ترازو نشان می دهد که چقدر در حفظ وزن ایده آل خود و افزایش انگیزه برای ادامه راه موفق هستید.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر از وزن خود مراقبت نمی کنید ، با افزایش سن از چاقی و بیماری های مرتبط رنج خواهید برد ، زیرا متابولیسم بدن به تدریج شروع به کاهش می کند. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید