بهترین زمان و راه برای استفاده از BCAA علوم ورزشی که نمی دانستید!


در این مقاله چه چیزی خوانده اید

مکمل های ورزشی ، به ویژه مکمل های BCAA ، از جمله محصولات پرکاربرد هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که می خواهند به طور م massثر توده عضلانی خود را افزایش دهند. اما نکته مهمی که باید در مورد انواع مکمل های ورزشی ، از جمله BCAAs توجه شود ، این است که بهترین زمان و روش مصرف BCAA چیست.

واضح است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت و برنامه ریزی آنها به شما در دستیابی به نتایج بهتر کمک می کند. زیرا در غیر این صورت ، شما فقط باید ماهانه برای خرید این محصولات هزینه کنید ، بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر عملکرد ورزشی خود یا افزایش توده عضلانی خود داشته باشید.

بنابراین ، و با توجه به تعداد زیادی از ورزشکاران که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، در این مقاله قصد داریم این موضوع را به روش خاصی مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر مصرف کننده این نوع مکمل های ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آن استفاده کنید ، حتماً این مقاله را در بتادارو تا انتها بخوانید.

بهترین راه مصرف BCAA چطور است؟

بهترین زمان و روش مصرف BCAA

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه آمینو اسید شاخه ای ضروری ، یعنی لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و بر اساس مطالعات زیادی که در مورد این نوع مکمل های ورزشی انجام شده است ، مشخص شده است که استفاده از آنها ممکن است کاهش احساس خستگی در حین و بعد از ورزش ، کاهش دردهای عضلانی ناشی از ورزش و همچنین افزایش تولید پروتئین عضلانی و در نتیجه منجر به رشد بهتر ماهیچه ها می شود.

اما اگر می خواهید از این نوع مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بگیرید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. این شامل استفاده از دوز توصیه شده توسط سازنده و قابل قبول بر اساس سن ، جنس ، وضعیت جسمانی و وزن شما می شود. این دوز ، که می تواند با حل کردن پودر BCAA در نوشیدنی ها یا در نتیجه آماده سازی محلول با مصرف تعدادی قرص به دست آید ، بسیار مهم است و در صورت تجاوز یا کاهش مقدار توصیه شده نتایج متفاوتی را به دنبال خواهد داشت.

به طور کلی ، بهترین روش برای مصرف BCAA به شرح زیر است:

زنان

  • ورزشکار: 12 گرم در روز ، در 4 تا 5 وعده
  • افراد غیر ورزشکار: 3 تا 5 گرم در 2 یا 3 وعده در روز

آقایان

  • ورزشکار: 15 تا 20 گرم در روز ، در 5 تا 8 وعده
  • افراد غیر ورزشکار: 5 تا 9 گرم در روز در 2 یا 3 وعده غذایی

همچنین ، در مورد بهترین روش و روش مصرف BCAA ، باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگز نباید خودسرانه روش مصرف یا دوز توصیه شده را افزایش دهید تا سریعتر به هدف نهایی خود برسید. از آنجا که می تواند با عواقبی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح طبیعی آمونیاک پلاسما ، اختلال در فرآیندهای متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین نکته ای که باید در مورد روش و روش مصرف BCAA برای رسیدن به نتایج دلخواه بگوییم این است که باید سعی کنید این نوع مکمل های ورزشی را به یک عادت تبدیل کنید. از آنجا که بر اساس مطالعات ، مشخص شده است که افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند باید حداقل 2 تا 3 هفته مستقیم مکمل را ادامه دهند تا نتایج مطلوب را دریافت کنند. در صورت ادامه مصرف BCAA ، سایر افراد آسیب ماهیچه ای بسیار کمتری خواهند داشت. استفاده منظم از BCAA به عنوان محلول ، به ویژه در هنگام فعالیت بدنی ، به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA کی است؟

بهترین زمان و روش مصرف BCAA

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف BCAA ، مانند مکمل های ورزشی ، بسته به هدفی که مصرف می کنید متفاوت است ، به عنوان یک روش استفاده عمومی ، می توانید مکمل های BCAA را به شرح زیر مصرف کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن برای ورزش

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از شروع تمرین

هدف: بهبود رشد عضلات و بازیابی بدن

بهترین زمان استفاده: حداکثر 30 دقیقه بعد از تمرین

هدف: افزایش تولید پروتئین ماهیچه ای بین وعده های غذایی

بهترین زمان مصرف: 2 ساعت بعد از غذا خوردن

هدف: افزایش میزان لوسین غذا

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: همراه با وعده غذایی که حداقل 30 گرم پروتئین نداشته باشد

در مورد بهترین زمان برای مصرف BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه آزمایشات مختلفی تاکنون در مورد اثرات مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما آنچه از این نتایج بدست می آید نشان می دهد که مصرف این مکمل تا حد زیادی به شیوه زندگی شما بستگی دارد ، در حین ورزش یا بعد از آن

به عنوان مثال ، برخی افراد ترجیح می دهند صبح ها ورزش کنند و همچنان روزه باشند ، در حالی که برخی دیگر شروع ورزش را به بعد از صبحانه موکول می کنند. به همین دلیل است که باید زمان تمرین را برای در نظر گرفتن بهترین زمان برای مصرف BCAA در نظر بگیرید.

همچنین توجه داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند سطح آمینواسید خون را حدود 30 تا 45 دقیقه پس از مصرف افزایش دهند و شروع به تأثیر کنند. بنابراین اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل BCAA مصرف کنید ، منتظر بمانید تا آمینو اسیدها آزاد شوند و سپس ورزش کنید.

اما اگر فعالیت بدنی شما در زمانی است که بدن شما از طریق رژیم غذایی پروتئین آزاد می کند ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از تمرین خود مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و در حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران ، به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا لازم است در روزهای تعطیل BCAA مصرف شود؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در ترمیم و بازیابی عضلات دارد ، بنابراین مصرف BCAA در حالت استراحت نیز برای تسریع بهبود ضروری است.

نتیجه

همانطور که در این مقاله بیان شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. اما آنچه واضح است این است که تعیین بهترین زمان و روش برای مصرف BCAA تا حد زیادی به زندگی روزمره و برنامه ورزشی شما بستگی دارد و باید متناسب با آن تجویز شود.

در پایان این مقاله ، باید بار دیگر تأکید کنیم که برای جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی ، علاوه بر دستیابی به نتایج مطلوب ، باید بر اساس نیازهای جسمانی و شرایط فردی خود هدایت شوید. BCAA ها باید بر این اساس تعیین شوند.

نام: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید