بهترین و م mostثرترین راه های افزایش وزن را بشناسید


پس از کاهش وزن ، خستگی و خستگی مداوم وجود خواهد داشت. وراثت ، تغذیه نامناسب ، مصرف ناکافی مواد مغذی و کاهش وزن از مهمترین دلایل آن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه های افزایش وزن

ورزش کنید و وزن اضافه کنید

یکی از مهمترین موضوعات مربوط به چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این غذاها و افزودن آنها به رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته ، چاقی در این مقاله به معنی اضافه وزن نیست ، بلکه صرفاً با افزایش وزن طبیعی و کاهش وزن مزمن سروکار دارد. زیرا این لاغری ها ، مانند چاقی مزمن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد. قبل از پرداختن به روش های افزایش وزن ، باید بدانید که در صورت کاهش وزن به دلیل بی اشتهایی ، این روش ها جواب نمی دهند. در چنین شرایطی ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس اقداماتی برای افزایش وزن انجام شود. اگرچه روش های کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، اما روش های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب افزایش وزن

ورزش یکی از روش های تناسب اندام است که برای کاهش وزن و درمان چاقی مفید است. اکثر مردم از مزایای ورزش برای کاهش وزن اطلاع دارند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، این یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند به هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. تاثیر زیادی بر افزایش اشتها دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و وزن را افزایش دهد. یکی از بهترین ورزشها برای این منظور کوهنوردی است.

بهترین رژیم غذایی برای چاقی

نکات افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی معمول چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک مسئله مهم در مصرف این غذاها طبخ سالم این غذاها است. زیرا هدف از چاقی رسیدن به تناسب اندام و سالم بودن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ شده ، اگرچه کالری بالایی دارد ، اما برای سلامتی مضر است و بسیاری از ریزمغذی ها را از دست داده است و روغن آن می تواند سطح چربی خون را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند آب پز ، بخارپز و کبابی برای پخت و پز استفاده کنید. همچنین ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری بالایی دارند. صرف نظر از افزایش چاقی ، مصرف گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم نیز برای سلامتی بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف زیاد آن می تواند منجر به بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، این آجیل ها و دانه های روغنی توصیه می شود به عنوان میان وعده و بعد از تمرینات ورزشی مصرف شوند.

برای افزایش وزن آب و مایعات بیشتری بنوشید

نکات افزایش وزن

یکی از راه های افزایش چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. بنابراین توصیه می شود 2 تا 3 لیوان آب یک ساعت قبل از غذا بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و و استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند خودداری کنید.

با توجه به مواد ، نکات افزایش وزن بسیار راحت و ساده. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید