تاثیر مصرف آووکادو بر کاهش چربی شکم – دکتر رویا خادمیان


1622780949641142680 - تأثیر مصرف آووکادو بر کاهش چربی شکم

تاثیر مصرف آووکادو بر کاهش چربی شکم

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن روزانه آووکادو ممکن است به توزیع مجدد چربی شکم به شیوه سالم کمک کند.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign انجام شده است ، 105 بزرگسال دارای اضافه وزن و چاق در آزمایشی شرکت کردند که در آن روزانه یک وعده آووکادو به مدت 12 هفته سرو کردند.

“هدف ما کاهش وزن نبود ، ما علاقه مند بودیم که نحوه ذخیره چربی بدن با خوردن آووکادو را بیاموزیم.”

چربی بدن نقش مهمی در سلامتی دارد. در ناحیه شکم ، دو نوع چربی وجود دارد: چربی که درست زیر پوست ذخیره می شود و چربی زیر جلدی نامیده می شود و چربی که در عمق شکم ذخیره می شود ، معروف به چربی احشایی است که در داخل بدن اندام ها را احاطه کرده است.

خان گفت که چربی عمقی احشایی یکی از عوامل ایجاد دیابت است ، بنابراین ما علاقه مند بودیم ببینیم آیا مصرف آووکادو نسبت چربی زیر جلدی به چربی احشایی را تغییر داده است یا خیر.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند ، یک گروه یک وعده غذایی حاوی آووکادوی تازه دریافت کردند و گروه دیگر یک وعده غذایی حاوی تقریباً مواد یکسان و تعداد کالری یکسان ، اما بدون آووکادو دریافت کردند.

در آغاز و پایان 12 هفته ، محققان چربی شکم شرکت کنندگان و نشانگرهای تحمل گلوکز ، متابولیسم و ​​دیابت را اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند شرکت کنندگانی که از آووکادو به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کردند ، سطوح چربی احشایی کمتری داشتند ، چربی که ممکن است به شدت با خطرات سلامتی مرتبط باشد.

پروفسور دانشگاه ایلینوی می گوید: “در حالی که مصرف روزانه آووکادو تحمل گلوکز را تغییر نمی دهد ، آنچه ما آموخته ایم این است که رژیم غذایی روزانه حاوی آووکادو بر نحوه ذخیره چربی در بدن به نحوی که برای سلامتی مفید است تأثیر می گذارد ، اما مزایای آن”. به عمدتا برای زنان بود.

آفرود: “این مهم است که نشان دهیم مداخلات رژیم غذایی می تواند توزیع چربی را تعدیل کند. ما دریافتیم که مزایای آن فقط در زنان آشکار است ، که به ما در مورد نقش بالقوه جنسیت در پاسخ به مداخلات رژیم غذایی می گوید.”

محققان امیدوارند با انجام یک مطالعه ، کلیه وعده های غذایی روزانه را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند و به دنبال علائم اضافی سلامت روده و سلامت جسمانی باشند تا تصویری کاملتر از اثرات متابولیکی مصرف آووکادو به دست آورند و دلایل تفاوت های جنسیتی را مشخص کنند.

دیدگاهتان را بنویسید