تغذیه کودکان رژیم غذایی کودکان بهترین برنامه غذایی کودکان


چاقی و لاغری از همان ابتدا در افراد ظاهر می شود. گاهی مادران نگران وزن کم نوزادان خود هستند و گاهی اوقات با استرس داشتن بچه هایی که اضافه وزن دارند به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سالگی ، کودکان قادر به خوردن غذاهای متنوع هستند. آنها می توانند در وعده های غذایی با سایر اعضای خانواده شرکت کنند ، اگرچه برخی از غذاها برای جلوگیری از خفگی نیاز به اصلاح دارند. اما در حالی که آنها قادر به خوردن غذای بزرگسالان هستند ، کودکان خردسال نیازهای تغذیه ای جدا از نیازهای اعضای بزرگسال خانواده دارند. این نیازهای خاص ممکن است برای والدین کاملاً آشکار نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای آنها بسیار مهم است. بافت جدیدی که باید ساخته شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه آن را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش مهمی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا مواد معدنی برای ساختن استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است ، زیرا کمبودها می توانند در روند رشد مهم تداخل ایجاد کرده و در درازمدت آسیب وارد کنند. خوشبختانه ، کودکان نوپا در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع دوران نوزادی به مراحل پایینی رسیده است. اما ارائه یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به اطمینان از بزرگ شدن آنها برای بزرگسالان سالم کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی نوزادان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که بفهمد چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با هر ترفندی فرزندان خود را به پرخوری ترغیب کنند ، با این فرض که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که قادرند در زمان گرسنگی غذا بخورند و محدودیت غذایی ندارند ، تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن در کنترل میزان مصرف خود اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین ممکن است نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها را سوءتغذیه می دانند با افرادی که در گروه کنترل خوانده می شوند ، مقایسه کرد. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است به دفعات بیشتری نیاز داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که برای یک وعده اصلی دارید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده بسیار بیشتر از سیر نگه داشتن فرزند شما تا شام است. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای رژیم متعادل است.

گونه هایش متورم می شود ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار می رود کوچک می شود. اگر به رژیم غذایی کودک خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از سلامت کودک خود اطمینان حاصل خواهید کرد بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه نوزادان از روزهای اولیه بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین با جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی همراه باشید.

اصول تغذیه نوزادان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز غذاخوری رنگارنگ و امتحان غذاهای مختلف خیلی زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید علائم اولیه حساسیت در نوزاد خود را با واکنش بدن به شیر مادر تشخیص دهید.

در طول این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به آن نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی نوزاد را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

آنچه در مورد تغذیه نوزاد تا شش ماهگی باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را در رژیم غذایی روزانه خود قرار نمی دهد و در سن چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیری که در طول روز می نوشد ، اضافه می کند. با توصیه. نصیحت

پس از شش ماهگی ، او به تدریج طعم های مختلف را می چشد و شما باید به خوبی آگاه باشید که به تدریج معرفی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما به او کمک می کند تا طی چند ماه با طعم ها آشنا شود. راه هموار می شود. در این مرحله ، عجله را رها کرده و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا نسبت به غذای تازه واکنش نشان دهد. صبر و شکیبایی شما برای ورود تدریجی غذا به رژیم غذایی روزانه کودک به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
آنچه در مورد تغذیه نوزاد از شش ماهگی تا یک سال باید بدانید؟

در شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذاهای کمکی آماده است ، و هنگامی که قادر به بلعیدن و هضم انواع غذاها در طول زمان است ، می توانید او را با غذاهای انگشتی آشنا کنید. در این دوران ، بیشتر مادران نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز نیاز دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با پرخوری نوزاد و محروم کردن او از مواد مغذی ضروری ، سلامت خود را به خطر نمی اندازید. با این کار ، او را متوقف نخواهید کرد. از رشد مناسب

اصول تغذیه برای کودکان از یک تا دو سال

با رشد کودک ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، بنابراین تغییر رژیم غذایی کودک دو ساله ضروری است. اکنون نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم بر سلامت نوزاد شما در این دوره از زندگی تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی نوزاد ، می توانید بدن او را سالم نگه دارید و مغز او به طور مطلوب رشد کند. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی نوزاد بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات چاره ای جز مصرف مکمل های نوزاد ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای نوزادان آشنا شوید تا بتوانید رژیم غذایی سالمی برای نوزاد خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله آداب خاص خود را دارد. می توانید از غذاهای بسته بندی شده کودک بیشتر کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات مورد نیاز خود استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سالهای اولیه رعایت کنید ، جایی برای نگرانی شما در مورد قد و وزن کودک در دو سالگی وجود ندارد.

تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. کوتاهی قد در کودکان کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوءتغذیه و کوتاهی قد نسبت به سالهای اولیه انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافته است ، اما هنوز وضعیت خوبی ندارند. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق نمی سنجند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را برای دستیابی به قد و وزن مناسب کودک رعایت کنند. تعادل در تغذیه کودک بسیار مهم است و از این طریق می توان کمبودهای تغذیه ای کودک را تشخیص داد. اقداماتی برای بهبود شناخت و تکمیل تغذیه آن انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید