تنفس عمیق و آموزش تکنیک های آن به کودکان


نفس عمیق این برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از تنفس و بدن خود برای کمک به احساس روانی بهتر استفاده کنیم.

تکنیک های تنفس عمیق

وقتی استرس ، عصبی ، ترسیده ، مضطرب یا عصبانی هستید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سطحی و سریع می شود.
وقتی ناراحت هستید ، تنفس در قفسه سینه شما بسیار سطحی می شود. وقتی آرامش بیشتری دارید تنفس شما کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت ، نفس بیشتری از شکم و زیر دنده ها گرفته می شود.

می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، سرعت آن را کاهش دهید و هر نفس را طولانی تر و عمیق تر بکشید. با این کار احساس آرامش در تنفس عمیق را احساس خواهید کرد.

مزایای تنفس عمیق

وقتی تمرین تنفس عمیق می کنید ، نه تنها به خود کمک می کنید که آرامش خود را حفظ کنید ، بلکه می توانید در شرایط استرس زا نیز به سرعت آرام شوید. البته ، تنفس عمیق مزایای دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون پایین
هضم بهتر
احساس بهتری
ذهن روشن

این تکنیک ها به طور خاص به کودکان کمک می کند تا ارتباط بین تنفس و احساس را درک کنند. کودکان باید تکنیک های تنفس متمرکز را تمرین کنند تا به آنها در آرامش و تمرکز بدن و ذهن کمک کنند.
با انجام این فعالیت های داوطلبانه ، کودکان از تنفس آگاهانه بیشتر آگاه می شوند.

روش تنفس عمیق

در ابتدای تمرینات تنفس عمیق بهتر است این س childال را از فرزند خود بپرسید: بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل است؟

اگر مدتی طول می کشد تا پاسخ آنها شروع شود ، صبور باشید. کودکان می توانند پاسخ بسیار ساده ای برای این سوال داشته باشند.
شاید بهتر باشد با یک مثال به آنها کمک کنید تا این موضوع را درک کنند. بیایید با ضربه زدن شروع کنیم ، به عنوان مثال: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، مغز ما باید یک سیگنال به پای ما بفرستد و به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر می کنیم (یا معتقدیم) می توانیم کاری را انجام دهیم ، به احتمال زیاد قادر به انجام آن خواهیم بود.
اگر نگران ، ناراحت یا ناراحت باشیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری یا خستگی یا ناراحتی کند.
اگر بدن ما بیمار یا آسیب دیده یا بیش از حد خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
با این تمرینات ، کودک ارتباط بین افکار ذهنی و وضعیت جسمانی ما را درک می کند و ممکن است بتواند ارتباط بین تنفس عمیق و بهبود وضعیت جسمی و روحی را بهتر درک کند.

تکنیک های تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی نیازی به فکر کردن در مورد آن ندارید – و روند به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما تنفس آگاهانه می تواند به شما در آرامش بیشتر کمک کند. در اینجا چند تکنیک تنفس عمیق وجود دارد که می توانید تقریباً در هر کجا و هر زمان که احساس راحتی کردید انجام دهید.

تمرین تنفس عمیق

آگاهانه نفس عمیق بکشید

یک راه آسان برای تمرکز بیشتر بر تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع نوعی تنفس آگاهانه است. به همین دلیل بهتر است این تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود و تصور اینکه بوی عطر مورد علاقه خود را استشمام می کنید شروع کنید.
دو عدد را بشمارید و یک نفس عمیق بکشید.
برای تعداد چهار نفس خود را بیرون دهید.
یک دقیقه تکرار کنید.

نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس در واقع یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. در اینجا نحوه تنفس در بادکنک و شمع وجود دارد:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را صاف روی زمین نگه دارید.
یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های روشن آن نگاه کنید و آنها را با یک نفس قوی از دهان خود بیرون دهید.
یک دقیقه تکرار کنید.

نفس عمیق بکشید و رها کنید

این تکنیک یک راه عالی برای تمرکز بر کند کردن نفس است ، زیرا شما باید به آرامی به یک حباب خیالی بریزید ، در غیر این صورت حباب منفجر می شود. این نفس حبابی را اینگونه انجام دهید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید که یک چوب حباب را جلوی دهان خود گرفته اید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون می دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

مزایای تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و اثرات آرامش بخش آنها بر بدن خود سود ببریم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، تنفس متمرکز یا هوشیارانه کاری است که می توانند در هر کجا و هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس متوجه نمی شود که آنها این کار را انجام می دهند.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همیشه با در نظر داشتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه می دهند و اولویت اصلی را برای راحتی و ایمنی عزیزان خود قائل شده اند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید