حقیقت تاریک درباره غلات کودک – اوه عزیزم



چند ماه پیش یک نظرسنجی در اینستاگرام Oh Baby انجام دادم و پرسیدم که دوست دارید در مورد کدام موضوع ابتدا بنویسم: حقیقت تیره در مورد کیسه های پوره ، یا حقیقت تاریک در مورد غلات بچه. کیسه ها برنده شدند اما هنوز علاقه زیادی به غلات بچه ها وجود داشت ، بنابراین من بعد از اشاره زیاد قول دادم که در مورد آن نیز به اشتراک بگذارم. نکته این است که من دوست دارم روی تمام غذاهای فوق العاده ای که می توانیم به فرزندانمان تغذیه کنیم تمرکز کنم و فقط از آنها اجتناب نکنم. من همچنین نمی خواهم کسی از انتخاب هایی که انجام داده است احساس بدی داشته باشد. همه ما فقط سعی می کنیم بهترین کار را برای کوچکترهایمان انجام دهیم! من در نهایت تصمیم گرفتم این مطلب را ارسال کنم زیرا با وجود اینکه غلات کودک یکی از رایج ترین غذاها است ، متأسفانه این بهترین غذای اولیه برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که تغییر قابل توجهی از غذاهای واقعی به غذاهای فرآوری شده و راحت انجام شد. به مادران توصیه می شد آن را در نوزادان زیر شش هفته در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس هنگامی که نوزاد حدود 3 یا 4 ماهه بود ، ناحیه تناسلی برای تغذیه با قاشق مخلوط شد.

به عنوان اولین غذای کامل برای نوزاد شما به بازار عرضه شد.

غلات غلات غنی شده از آهن هنوز توصیه اصلی برای شروع مواد جامد هستند … حتی توسط اکثر متخصصان اطفال و حتی بیشتر در مورد اهمیت تصفیه شده در برابر غذاهای کامل. با وضوح امروز. متأسفانه ، محصولات غلات فرآوری شده سالم ترین گزینه برای هیچکس نیست ، چه برسد به این که اولین غذایی باشد که به درستی کودک در حال رشد را تغذیه می کند.

مواد مغذی آن از بین می رود

غلات و حبوبات از مواد مغذی و فیبر خود محروم شده و دارای قند خون بالایی هستند ، که باعث افزایش شدید قند خون و به دنبال آن تلخی و گرسنگی می شود. بسیاری از والدین غالباً غذاهای جامد را به صورت زودرس شروع می کنند با این امید که نوزادان “بیشتر سیر” بمانند ، اما غذاهای دارای قند خون بالا مانند حبوبات حاوی چربی های لازم برای سیر نگه داشتن نوزاد برای مدت طولانی و یا نداشتن پروتئین است. غلات کودک نیز بسیار خوشمزه است ، که زمینه را برای خوردن ماجراجویانه فراهم نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج فاقد تمام مواد مغذی ضروری است که نوزاد هنگام شروع به مصرف مواد جامد نیاز دارد ، مانند چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده است ، اما بدون شک تمرکز ما باید بر این باشد که نوزادان ما به جای غذاهایی مانند غلات مصنوعی غنی از مواد غذایی ، غذاهای غنی از مواد مغذی طبیعی مصرف کنند. بیایید غذاهای فرآوری شده را کنار بگذاریم تا به فرزندانمان کمک کنیم تا یک رابطه مادام العمر با غذاهای سالم و کامل برقرار کنند.

مقادیر بالای آرسنیک در دانه های برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد ، بنابراین همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. با این حال ، برنج دارای مقدار زیادی آرسنیک است زیرا در شالیزار غرقابی کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب می کند. آرسنیک به عنوان یک عامل سرطان زا در حال حاضر در آب آشامیدنی کنترل می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچ مقرراتی در مورد غلظت آرسنیک در غذا ، از جمله غلات برنج نوزاد وجود ندارد.

در حالی که سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در کودکان 4 تا 24 ماهه تشکیل می دهند ، غلات برنج 55 درصد را تشکیل می دهند.

چندین مطالعه نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض آرسنیک در غلات برنج از حداکثر میزان آلاینده های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده فراتر می رود و قرار گرفتن در معرض آرسنیک را در نوزادان افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج در نوزادان بسیار نگران کننده است.

غلات کامل برای نوزادان چطور؟

برخی معتقدند که نوزاد آمیلاز کافی برای هضم درست غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم به دلایل کاملاً متفاوت در مورد غلات دقت کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات حاوی موادی به نام اسید فیتیک هستند که جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم را مهار می کند.

وقتی به فرهنگ های باستانی برای عقل نگاه می کنیم ، در بسیاری از کشورهای جهان نوزادان به عنوان اولین غذا برنج یا غلات دیگر تغذیه می شوند. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نمی کردند ، که منجر به افزایش قابل توجه سطح آرسنیک در برنج آنها شد. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که این غلات کامل مورد استفاده این فرهنگ ها با استفاده از روش های سنتی با دقت تهیه شده است.

اگر غلات را به عنوان بخشی از وعده غذایی خانواده خود در نظر می گیرید ، پیشنهاد می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر/ترش کردن آنها به درستی آماده کنید تا جذب و قابلیت هضم مواد مغذی افزایش یابد. همچنین دوست دارم منتظر بمانم تا کودک بتواند با اطمینان 3 وعده غذا در روز بخورد و در هر وعده غذایی به اندازه کافی غذا بخورد. اگر ترجیح داده شود کودکان ترجیح می دهند از غلات “پر کنند” ، اما مانند غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز کودک در این سن در دوزهای بالا نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود در معده کوچک آنها فضای کمتری برای غذاهای دیگر که دارای این مواد مغذی زیاد هستند باقی بماند. سرانجام ، غلات بسیار نرم هستند و هر از گاهی متوجه می شوم که اگر کودکی در سنین پایین به مقدار زیاد با این غذاها آشنا شد ، تنوع کام او بعداً بسیار دشوار است. قرار گرفتن زود هنگام در انواع طعم ها کلیدی است!

اگر خودتان کم کربوهیدرات مصرف می کنید و مرتباً غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود استفاده نمی کنید ، به یاد داشته باشید که بچه های کوچک هنوز به منابع کربوهیدرات سالم و کامل مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه احتیاج دارند. همچنین قرار دادن کودک در معرض گلوتن قبل از سن 12 ماهگی مفید است تا به کاهش خطر ابتلا به آلرژی کمک کند.



دیدگاهتان را بنویسید