خوردن و ورزش در طول دوره قاعدگی


من س trainingالات زیادی در مورد تمرینات قدرتی یا کاردیو در دوران قاعدگی شما و آنچه توصیه می شود یا بهترین کار چیست دریافت می کنم.

اول از همه ، همانطور که همه می دانید من یک مربی معتبر نیستم ، بنابراین هرگونه توصیه فقط این است و قبل از استفاده از هر گونه توصیه ، به خصوص اگر شما تازه کار ورزش کرده اید ، بیماری زمینه ای دارید یا قصد دارید باردار شوید ، باید با متخصص خود صحبت کنید. GP قبل از شروع هر برنامه جدید.

در حال حاضر ، با همه چیزهای خسته کننده خارج از راه ، معنای چرخه ما واقعا چیست و چگونه می توانیم برنامه های م effectiveثرتری در دوران قاعدگی خود برنامه ریزی کنیم.

در دوران قاعدگی ورزش کنید

روز 1-7

پروژسترون کم و استروژن کم است. تمرینات قدرتی را امتحان کنید ، اما زیاد کار نکنید. اکثر مردم به ویژه در روز اول و روز دوم احساس ضعف می کنند. در طول این مدت در چرخه های ما ، ما تحمل درد بیشتری داریم و زمان بهبودی سریع تری داریم اما همچنین بیشتر مستعد آسیب هستیم. اوه ، اینطور است

روز 8-13

سطح پروژسترون و استروژن ما بالاست. ما می توانیم تمرینات قلبی و HIIT یا تناوبی خود را مانند دوومیدانی و اسکوات پرش افزایش دهیم. برخی وزنه های آزاد یا حتی کتری را پرتاب کنید تا سطح قدرت خود را حفظ کنید. بدن شما در حال حاضر بسیار زیبا به نظر می رسد ، بنابراین وقت آن است که به خودتان فشار بیاورید و خود را به چالش بکشید!

روز 14 و 15

این زمان تخمک گذاری برای اکثر مردم است. استروژن در اوج خود است تا ماهیچه های بدون چربی بسازد و با بدن خود هماهنگ شود – به پیلاتس یا یوگا فکر کنید! سطح پروژسترون و استروژن حتی بیشتر است.

روزهای 16 تا 24 (روز گذشته)

پروژسترون در حال حاضر در بالاترین حد خود است و ممکن است سطح استروژن شما کاهش یافته باشد. به فعالیتهای هوازی سبک مانند پیاده روی ساده یا شنا یا تمرینات آرام وزن بدن فکر کنید. بدن شما چربی را برعکس گلیکوژن ترجیح می دهد ، بنابراین سعی کنید با شدت کمتری ورزش کنید.

غذا در دوران قاعدگی

همیشه یک بازدید کننده ناخواسته یا ناخواسته در هر ماه اما نشانه یک بدن سالم خوب! این هورمون ها را با برخی از غذاهای زیر تحت کنترل درآورید و کافئین ، قند زیاد یا غذاهای فرآوری شده را قطع کنید زیرا باعث می شود احساس مرگ کنید.

کلم پیچ ، پرتقال ، ماهی قزل آلا ، کلم بروکلی ، شکلات تلخ ، چای چای ، موز ، هندوانه – همه این غذاهای فوق العاده به شما کمک می کند در روزهایی که احساس ناراحتی می کنید کمی انسان تر باشید.

نکات:

  • مصرف آب خود را افزایش دهید و از غذاهای شور پرهیز کنید!
  • سعی کنید هفته پریود خود را با کروم مکمل کنید تا به ثبات قند خون کمک کنید.
  • منیزیم را در برنامه شبانه خود قرار دهید تا مطمئن شوید که خواب راحت تری دارید و به شما کمک می کند تا شب ها بخوابید.
  • سعی کنید چنین دستور العمل های خانگی را برای غلبه بر هوس بد انتخاب کنید!



دیدگاهتان را بنویسید