خوردن گوشت یا نخوردن – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورم یا نه

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به پاسخ این س lookال می پردازیم و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا عدم مصرف گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای تند و بسیار قضاوت آمیزی می کنند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد نیز به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن دچار سردرگمی و گرفتاری در تصمیم به خوردن یا عدم مصرف گوشت شده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین وقتی صحبت از گوشت به میان می آید ، این را می بینیم. آیا باید مشخص کنیم منظور ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما انواع آن دارای ویژگی هایی است که می تواند ارزش تغذیه ای آنها را تغییر داده و حتی در برخی از انواع آنها مضر شود و در برخی دیگر مفید است و بر سلامت انسان تأثیر مثبت می گذارد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا فاقد ارزش غذایی مناسب هستند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های آسیب دیده ، ترشح ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. عضو. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مانع شده و عملکردهای فوق را نمی توان به درستی انجام داد. در نتیجه ، سلامت انسان جدای از این واقعیت است که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلولها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به هر حال ، ما می بینیم که کیفیت پروتئین در گوشت خوب است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش قابل توجهی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. از این رو ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در مقادیر مناسب و کیفیت بسیار خوبی در گوشت یافت می شود آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بیشتر از منابع گیاهی آهن جذب می کند. در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن م isثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود. با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که به رشد کودکان و نوجوانان ، حفظ نوجوانی ، سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی ید به میزان قابل توجهی برای سلامت انسان است. و پیشگیری از گواتر بسیار م effectiveثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت می خورد یا نمی خورد

با بررسی موارد فوق ، دریافتیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد اجازه استفاده از آن را نمی دهند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد شود ، که در آن در چند سطر بالا گفته شده است که چربی گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


گوشت قرمز و مرغ که حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که می توانند در برابر آسیب به سیستم عروقی محافظت کنند. صرفه جویی.

لازم به ذکر است که فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز حاوی مقداری چربی است که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و همچنین از از بین رفتن اسیدهای چرب اشباع موجود در آن جلوگیری شود. به برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از گروه غذایی و این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ و همچنین چربی موجود در گوشت مرغ جداگانه مصرف نشود. به و استفاده نکنید

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (برای خوردن گوشت یا نخوردن) را می توانید در پست بعدی بخوانید. افراد عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکرم.


دکتر رضا آتمینانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش اساسی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای بازدید از صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


ترکیبات پیشنهادی:

آسیب مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی خطرناک

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید