روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان در حال بررسی مزایا و معایب این روغن گرمسیری پرکاربرد هستند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارد. اما این س remainsال باقی می ماند که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، مقایسه آن با سایر روغن های آشپزی چگونه است و آیا آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و مضرات آن

نگاهی کوتاه به این روغن اسرار آمیز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و تقریبا در نیمی از غذاها و محصولات از اسنک گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. استراتژی هایی برای اطمینان از ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و سیاست های دولتی از گسترش ، تولید و استفاده از روغن پالم پشتیبانی می کند.

در حالی که این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن ها درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده را نسبت به سایر روغن های گیاهی دارند. اگرچه تأثیرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث قرار گرفته است ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه معمول دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح خون “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنیک با چگالی کم” را افزایش می دهد. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهدی از مصرف چربی اشباع شده را افزایش خطر بیماری های قلبی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل بدست می آید ، نوعی درخت که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. به طور قابل توجهی ، این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که این نوع محصول روغنی به دلیل بسیاری از تأثیرات منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از آنجا که ایالات متحده گنجاندن چربی های ترانس در غذا را ممنوع کرده است ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم روی آورده اند که جایگزین ارزان تری است.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل دارد که شامل 7 گرم چربی اشباع (به اندازه کره) ، 5 گرم چربی اشباع نشده برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد برای روغن زیتون به جز نوع چربی یکسان است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که ممکن است در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارای چربی اشباع کمتری است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه محصولات غذایی وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم برای پخت و پز نیز استفاده می شود ، زیرا نقطه دود بالاتری دارد. این بدان معناست که برای پخت در دمای بالاتر مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده تر باشد ، دود بیشتری تولید می کند ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود روغن شود ، از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذا می دهد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی در جنگل زدایی برخی از متنوع ترین جنگل های جهان بوده و زیستگاه گونه های در حال انقراض مانند اورانگوتان ها ، پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

این تلفات جنگلی همراه با تبدیل خاک های ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را به اتمسفر منتقل می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین ، با توجه به این موارد ، مخالفت بیشتری با کشت درخت و استفاده از این روغن شده است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن نخل ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و بهبود عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول ها ممکن است پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی خوب (غیر اشباع) و نیمی از بد (اشباع) در غذاها است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص این که آیا برای شما خوب است یا بد ، برای محققان دشوار است.”

به یاد داشته باشید ، برخی از مطالعات عوارض جانبی منفی را نیز نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا می خواهید با آن آشپزی کنید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو انتخاب های بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده خریداری شده در فروشگاه مواد غذایی مشکلی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که حاوی آن هستند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نیست ، اما بهتر است هنگام پخت و پز در خانه یا غذا خوردن در بیرون از روغن زیتون یا سایر روغن های پخت و پز سالم استفاده کنید.

گزارشات در مورد اثرات مصرف روغن پالم در غذاها بر سلامت متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری قلبی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده اند.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید