رژیم درمانی دکتر آنوشه متخصص تغذیه مناسب برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، خوردن صبحانه در زمانهای غیر معمول با همکاران یا حذف ناهار. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار خود را حدود عصر می برد. یک وعده غذایی شامل پرخوری است و نخوردن ناهار و نخوردن حتی یک میان وعده عصرگاهی می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده منجر به چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن ندارند. همه باید متناسب با کار خود از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند و از همه مهمتر به طور منظم غذا بخورند و از اختلالات خوردن خودداری کنند. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری کنند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست ناشی از نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

افرادی که فعالیت بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری انجام می دهند باید بر این اساس کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای تأمین جسم. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در افرادی که شب کار می کنند و شیفت شب کار می کنند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند وعده غذایی معمولی سه وعده ای را حفظ کنند ، باید وعده غذایی را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن سفارش جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، به آرامی غذا بخورند و از پرخوری برای جلوگیری از سوء هاضمه اجتناب کنند و حداقل 30 دقیقه وقت لازم را برای خوردن صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید