رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر صرفاً برای حفظ سلامت جسم و روح خود.من می خواهم از رژیم غذایی مناسب استفاده کنم.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن خود را کاهش می دهند و گفته می شود لاغر هستند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آماده سازی هایی که دکتر مهدی شادنوش برای افراد تجویز می کند ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به مدت رژیم خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، وزن قبلی خود را دوباره به دست می آورد. شانس بازگشت بسیار باریک هستند

متخصص تغذیه گاه به گاه رژیم لاغری شکم و پهلو ورزش را با شخص توصیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده میل کنید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. بهترین برنامه غذایی نباید مصرف هر غذایی را حذف کند مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند از وب سایت دیدن کنند بهترین متخصص تغذیه ببینید و در بخش رژیم اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما طراحی و ارسال می کند. اگر س quالی دارید ، می توانید با آنها تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما آماده شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

نوع رژیم

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • تنظیم با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر کسانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های چاقی کم هزینه و مناسب را با مشورت متخصص تغذیه در رژیم غذایی خود قرار دهند و به آنها در افزایش تناسب اندام و وزن کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی کالری و پروتئین های متفاوتی است ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را تهدید می کند.

پانیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

در هر 100 گرم برنج 130 کالری وجود دارد. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان آن ، یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و وقتی با شیر مخلوط شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، استفاده از این غذا در وعده صبحانه توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است و به طور متوسط ​​در یک موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده حاوی پروتئین سالم است و طرز تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و شکر است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کم باشد. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا میزان کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس بر میزان کالری مصرفی تمرکز کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از میزان کالری خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم تری را جایگزین آنها کنید.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند و شما را به هدف کاهش وزن نزدیک می کند. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، رضایت بیشتری خواهید داشت ، اما تمایل بیشتری برای خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ با کره و پنیر خوب است تا زمان آماده شدن غذا. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و وعده های غذایی چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم این بدان معنا نیست که از غذا محروم شده و از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید. با انتخاب عاقلانه غذا ، از جمله توجه به اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ، می توان سلامت را حفظ کرد.

رژیم متعادل شامل همه گروه های غذایی اصلی با مقادیر مناسب در غذا است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع ، که شامل همه گروه های غذایی است و مواد مغذی کمتری مانند سدیم ، چربی اشباع و قند را مصرف می کند ، شما را در مسیر یک شیوه زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین های بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل مصرف غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل غذا خوردن می تواند به شما در لذت بردن از خوردن سالم کمک کند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. گنجاندن میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه شما می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کند. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل دارا بودن فیبر زیاد سرکوب کرده و میل به غذا را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و سمولینا ، ممکن است خطر بیماری های قلبی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین ممکن است خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

محدود کردن چربی های ناسالم

در حالی که چاق است برنامه غذایی سالم لازم است ؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشاء حیوانی دارند و تمایل به افزایش سطح کلسترول خون دارند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. به دلایلی چربی ترانس نباید مصرف شود. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

محدود کردن غذاهای فرآوری شده

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید