رژیم غذایی منطقه ای چیست؟ | ترتیب منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند التهاب در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این التهابات عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان است.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

اداره منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا التهاب بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن خود کمک کنید.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، شاخص گلیسمی کربوهیدرات ها باید پایین باشد.

به عبارت دیگر ، شما باید کربوهیدرات هایی مصرف کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه باعث احساس سیری طولانی مدت در بدن می شوند. پروتئین های موجود در برنامه باید فاقد چربی بوده و از چربی های اشباع نشده نیز استفاده کنند.

برای مطالعه: نمونه رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش التهاب بدن ، افراد چربی را با سرعت بیشتری از دست می دهند. روند پیری در این افراد کند می شود. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه بیش از سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را از دست داده و شرایط بهتری را از نظر جسمی و روحی تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

نمونه رژیم لاغری فقط با یک کلیک در روش منطقه ای ، باید هر پنج ساعت غذا بخورید و پنج ساعت متوالی گرسنگی نکشید. روش های متفاوتی وجود دارد که می توانید برای تعیین غذا در رژیم غذایی منطقه استفاده کنید. در اینجا ما دو روش معمول برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این برنامه رژیم غذایی را بررسی خواهیم کرد. آیا رژیم غذایی منطقه ای بخشی از رژیم پاک کننده بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

روشهای تصویری تهیه غذا در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم شما تنها وسیله ای برای شروع رژیم است.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید این کار را با تقسیم بصری هر وعده غذایی انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار پروتئین باید به اندازه کف و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف باشد. این بخش می تواند شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی ها: می توانید مقدار کمی چربی های اشباع نشده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این بخش ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و ممکن است برای مبتدیانی که به تازگی رژیم غذایی منطقه را آغاز کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا به برنامه خود در رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها وفادار بمانید.

روش واحدهای غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه ای:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کنید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که در روز مصرف می کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از طرف دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و صبحانه تنها شامل یک وعده می شود.

هر واحد غذایی منطقه شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت از بین ببرید
• حفظ عمر طولانی
• بهبود عملکرد جسمی و روحی
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق ، لازم به ذکر است که کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن وجود دارد. این التهابات می تواند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه دارای مزایای زیادی است ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از موضوع ، می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی به کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: رعایت استانداردهای برنامه می تواند گران باشد.

چه کسی قانون منطقه را پذیرفته است؟

چه کسی قانون منطقه را پذیرفته است؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و برای افرادی با علایق غذایی مختلف و کسانی که مایل به پیروی از آن هستند آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده می کنند.

رعایت رژیم غذایی برای گیاهخواران یا معتادان به نوشیدنی های کافئین دار آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی 30 درصد پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در دریافت این بخش از واحدهای غذایی با مشکل مواجه شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاهان وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون شما تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، توصیه نمی شود این نوشیدنی ها را در طول رژیم برای تعیین سطح انسولین در بدن مصرف کنید. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

به همین دلیل است که پیروی از این رژیم برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین وابسته هستند دشوار است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک گزینه مناسبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و در نتیجه کاهش وزن ، عملکرد بهتر و زندگی سالم تری را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه برنامه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد قسمت های مختلف بدن کمک کند ، اما از دست دادن ویتامین ها و کلسیم دیگر می تواند در برخی موارد مشکل ساز باشد. در کنار پیروی از رژیم غذایی ، بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب از نوشیدنی های کافئین دار استفاده می کنند ، ممکن است رعایت این برنامه رژیم غذایی کمی دشوار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید