رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم میوه


در شرایطی که بازار انواع رژیم ها داغ است ، برخی از مردم به رژیم غذایی معروف به رژیم میوه روی می آورند. رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن یکی از آن رژیم هایی است که نام آن زیبا و گیج کننده است و قبل از هر چیز این تصور را به همراه می آورد که یک رژیم غذایی سالم ، مفید و کارآمد چیست! اما این نام گمراه کننده همه چیز نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز درباره رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

همه چیز درباره رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم دارای مزایایی و همچنین مضرات آن برای کاهش وزن است. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها باعث شده است دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم های میوه خواری برای کاهش وزن وجود داشته باشد. برخی بر خطرات فقدان بسیاری از مواد مغذی در این رژیم تأکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم غذایی غنی از میوه برای کاهش وزن و تناسب اندام عالی است.

این برنامه رژیم غذایی با مدت زمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود مدت زمان مورد نظر برنامه رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای رژیم لاغری اینجا را کلیک کنید

رژیم کامل میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که 50 تا 75 درصد از کالری دریافتی روزانه را تشکیل می دهند. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و این مانع لاغری شکم و پهلو می شود.

در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن مصرف کنید

مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و شما می توانید در هنگام گرسنگی به میزان دلخواه میوه و سبزیجات بخورید ، اما مصرف آن معمولاً به سه وعده اصلی تقسیم می شود. و چند تنقلات.

این رژیم فقط یک روش م toثر برای کاهش وزن نیست ، از آن به عنوان رژیم پاک کننده بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند در کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذایی ممنوع است

هفت نوع میوه معمولاً در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن توصیه می شود که عبارتند از: مرکبات ، میوه های اسیدی مانند زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، موز و خرما. میوه های شیرین. و میوه های روغنی مانند انگور و خربزه ، آووکادو ، نارگیل و زیتون ، فلفل و میوه های گیاهی مانند خیار و کدو ، فندق ، آجیل مانند بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو و کدو.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاهایی که باید و نباید مصرف شوند را محدود می کند ، از جمله پروتئین های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند محصولات غلات جوانه زده). غذاهای فراوری شده. اگر به برنامه رژیم غذایی نیاز دارید ، روی آن کلیک کنید.

انواع برنامه های میوه خواری

انواع رژیم غذایی میوه

رژیم های میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی تقسیم کرد و بر اساس نیاز به کاهش وزن ، به چندین نوع دیگر تقسیم بندی شد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه سه روزه میوه خواری

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی افراد می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه بخورید.

این نوع رژیم میوه خواری برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
روز 1 صبح: آب لیمو تازه با آب گرم. کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما بهبود سیستم گوارش علاوه بر کاهش وزن است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ شاتاوری و ریحان را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: دو سیب ، دو انجیر و دو خرما بخورید و از موز دوری کنید.

در روز دوم ، سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز هر زمان که احساس گرسنگی کردید مجاز به خوردن میوه هستید. 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز به استفاده از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه و بدون افزودنی هستید.

طعم بسیار متنوعی در اسموتی ها وجود دارد و شما همیشه می توانید میوه های مختلف را با هم مخلوط کنید تا طعم جدیدی ایجاد کرده و تنوع را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از اسموتی ها به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

برنامه 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید دوره خاصی را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید از این برنامه رژیم غذایی در 15 روز استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و پوست و همچنین کاهش وزن متناسب کافی است.

رژیم غذایی خام 40 روزه

40 روز رژیم خام

حتماً شنیده اید که اگر 40 روز ورزش کنید این عادت شما می شود. اگر این رژیم را 40 روز ادامه دهید ، عادات غذایی سالم مانند نوشیدن آب و بسیاری از میوه های این رژیم در شما نهادینه می شود.

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، میزان کاهش وزن شما بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما توجه داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت شما ممکن است عواقبی داشته باشد. مزاحم شدن

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید آن را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و به شما احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید رژیم میوه

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه هایی که مقدار زیادی آب دارند می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدراتهای ضروری بدن را تامین کنند. فیبر موجود در میوه ها به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود عملکرد روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند.همانطور که خواندید رژیم غذایی فواید زیادی دارد اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به معایب این برنامه رژیم غذایی اشاره خواهد شد.

مضرات خوردن میوه

مضرات خوردن میوه

اگرچه این رژیم شامل بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها است ، اما به دلیل محدودیت در مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود و حتی محدود است. از بسیاری از کاستی ها رنج می برد.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و همچنین ممکن است اثر رژیم غذایی میوه خوار را برای کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم فاقد ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا گوشت های لبنی و ماهی را محدود می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز منجر به کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، جذب منابع گیاهی آهن دشوار است ، در حالی که جذب آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار آسان تر است.

نکته مهم دیگری که بدن به طور انحصاری از خوردن میوه دریافت نمی کند پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه نیازهای بدن را برآورده نمی کند. پروتئین مورد نیاز

علاوه بر این ، استفاده از این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با توقف رژیم غذایی ، افزایش وزن به دلیل این که بسیاری از میوه ها قند بالایی دارند و بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند ، می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی اصلاً برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم میوه

نتایج رژیم میوه

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، استفاده از هر الگوی غذایی و تغذیه ای که منحصر به یک نوع غذا باشد ، قطعاً مضر است.

زیرا هیچ ماده مغذی حاوی تمام منابع مورد نیاز بدن نیست و کمبود هر یک از این منابع منجر به مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن می شود.

بدن ما به انواع مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر بر رعایت این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

البته ، اگر تصمیم دارید فقط میوه به جای تنقلات بخورید ، این رژیم می تواند مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را ندارد ، اما فقط مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن در شرایط شما است.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم بسیار شیرین و احتمالاً گمراه کننده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم هایی که میوه می خورند محدود به خوردن منابع میوه است و سایر منابع مصرف بسیار اندک است. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایای ذکر شده در بالا نیز می باشد. ما همچنین انواع این رژیم غذایی را لیست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید