رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تاثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن که می توانند جدا از کاهش وزن انجام دهند خدمات درمانی تعداد زیادی وجود دارد. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر صبحانهمن صبحانه یا چاشنی با غذا در سراسر جهان محبوب است.

برای ماست سلامت اسکلت بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. رژیم های زیادی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شوند.

شگفت آور است که بدانید چنین رژیم هایی هنوز در حال بررسی هستند. در ادامه این درس ، ما در مورد همه چیز لازم در مورد رژیم غذایی و تأثیر آن بر کاهش وزن صحبت خواهیم کرد.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب کشک پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف کشک بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا بر اساس میزان مصرف ماست تنظیم می شود. چندین نظریه وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده است که کلسیم زیاد در خون ، رشد سلول های چربی را کاهش می دهد. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ساخته می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در یک مطالعه روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به کاهش وزن در افراد در سنین مختلف با توده بدن متعادل شد. در این مطالعه مشخص شد افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده می کردند 1 کیلوگرم کمتر از سایر افراد وزن داشتند.

در رژیم غذایی ما ، مصرف کلسیم در زنان یائسه و کودکان پسر مبتلا به دیابت نوع 2 باعث کاهش وزن و کاهش چربی می شود. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و لاغری تاثیر بسزایی دارد.

تنظیم هورمون های اشتها

مصرف بیشتر پروتئین سطح هورمون های کاهش دهنده اشتها را افزایش می دهد. جدا از این ، سطح گرلین (هورمون گرسنگی) را کاهش می دهد.

متابولیسم را افزایش دهید

بدن در رژیم غذایی کشک پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت کنید متابولیسم مداری. رژیم غذایی با پروتئین بالا ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس سیری و سیری

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. زیرا پروتئین احساس سیری و سیری رهبری خواهد کرد. در نتیجه این امر از گرسنگی ناشی از پرخوری و حتی گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ توده عضلانی در طول روند کاهش وزن مثر است

رژیم کم کالری و کم چرب همراه با مصرف زیاد پروتئین به حفظ بافت ماهیچه ای در کنار کاهش چربی کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات با وزنه انجام دهید.

رژیم لاغری ما

در 245 گرم ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، فقط لبنیات حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک ها است که باید در بدن به شکل باکتری های مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس ، که در ماست به وفور یافت می شود ، نشان داده است که آنها در کاهش وزن و چربی شکم مثر هستند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 بزرگسال دارای اضافه وزن که روزانه 100 گرم ماست کامل مصرف می کردند ، ماست بدون چربی بیشتری نسبت به ماست پروبیوتیک داشتند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد که از آن استفاده کنند اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته کشک می خورند ، در مقایسه با افرادی که یک بار در هفته کشک می خورند ، وزن خود را کاهش می دهند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات کشک در روند کاهش وزن چشم پوشی کرد. در این بین بهتر روند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چه مقدار کشک باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی به جای غذاهای مضر در رژیم کاهش وزن استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

انواع خاصی از ماست از مارک های مختلف می تواند حاوی قند ، چربی اشباع و چربی های مضر باشد. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است کشک را به مقدار کم در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید ، حتماً به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

آخرین رقم

فقط رژیم ماست نمی تواند روند لاغری و کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از کشک در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست به عنوان یک میان وعده عالی برای تهیه اسموتی های لاغری و رژیم غذایی استفاده کنید تا از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید