رژیم های گیاهی و COVID-19-شارون پالمر ، متخصص تغذیه گیاهان


یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که از رژیم گیاهی استفاده می کنند 73 درصد کمتر در معرض ابتلا به COVID-19 متوسط ​​تا شدید قرار دارند.

با توجه به اینکه COVID-19 هنوز یک بحران بزرگ است ، محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه الگوهای غذایی مختلف می تواند بر حساسیت فرد به ویروس و شدت علائم آنها تأثیر بگذارد. مصرف رژیم غذایی خاص می تواند بر سیستم ایمنی فرد تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، برخی شرایط بهداشتی مرتبط با رژیم غذایی نامناسب ، از جمله چاقی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی ، عوامل خطر برای COVID-19 شناخته شده است.

اینجا بخوانید که چگونه رژیم غذایی ضعیف – مملو از غذاهای بسیار تصفیه شده – می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.

محققان در این مطالعه پزشکان و پرستاران خط مقدم فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، انگلستان و ایالات متحده را که همه آنها مکرراً با بیماران مبتلا به COVID-19 تماس داشتند ، به خدمت گرفتند. شرکت کنندگان یک نظرسنجی شامل پرسشنامه فراوانی غذا برای تعیین الگوی رژیم غذایی خود ، که شامل دسته های گیاهی ، گیاهخواران ، سرخپوشان ، مدیترانه و دیگر گروه ها بود ، پر کردند. چندین گروه برای بررسی هرگونه تفاوت بین رژیم غذایی کاملاً گیاهی و رژیم غذایی عمدتاً گیاهی گروه بندی شدند ، اما ممکن است شامل برخی از محصولات حیوانی باشند.

در اینجا با نحوه تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه سالم آشنا شوید. و این دستور را برای کاسه توفو Vegan Watermelon Poke Quinoa Tofu امتحان کنید تا به خوردن غذاهای گیاهی بیشتر بپردازید.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می کردند 73٪ کمتر از افرادی که رژیم گیاهی نمی خوردند به بیماری “متوسط ​​تا شدید COVID-19” مبتلا می شدند. علاوه بر این ، افرادی که رژیم گیاهی یا پستی مصرف می کردند ، 59 درصد کمتر در معرض ابتلا به COVID-19 متوسط ​​تا شدید قرار داشتند ، در مقایسه با افرادی که از این رژیم استفاده نمی کردند.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا مکمل های غذایی یا مکمل های غذایی می توانند به جلوگیری از COVID-19 کمک کنند؟ پاسخ را در اینجا بیابید!

این نتایج به دلیل نسبت زیاد میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها و غلات در رژیم های گیاهی است ، زیرا این غذاها حاوی بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات محافظ و مفید هستند. برخی مواد مغذی از جمله ویتامین A ، C و E ممکن است برای سیستم ایمنی مفید باشند. علاوه بر این ، الگوهای غذایی سبک غربی یا رژیم های گیاهی کم که دارای فراورده های حیوانی و غلات تصفیه شده هستند ، با اثرات ضد التهابی مرتبط هستند. به طور کلی ، رژیم غذایی گیاهی بار دیگر نشان داده است که راهی فوق العاده برای داشتن یک زندگی سالم و شاد است.

آیا می خواهید خوردن گیاهی را شروع کنید؟ این دستور العمل های خوشمزه را امتحان کنید:

چیلی گیاهی تابستانی
کاسه سورگوم نخودچی مراکشی
تاکو قارچ توفو

برای دیگر تحقیقات تحقیقی گیاهی اخیر ، جدیدترین آنها را ببینید:

تغییرات آب و هوایی منجر به رژیم غذایی نامناسب برای کودکان می شود
رژیم های گیاهی به مبارزه با سکته مغزی کمک می کند
کدام رژیم برای محیط زیست بدتر است؟

تصویر اصلی: مارچوبه شوید توفو Quiche توسط شارون پالمر ، MSFS ، RDN

نوشته شده توسط کاترین اتکینسون ، با کارآموز رژیم درمانی شارون پالمر ، MSFS ، RDN

دیدگاهتان را بنویسید