رژیم ورزشکاران رژیم غذایی مناسب ورزشکاران


رژیم ورزشکار

رژیم ورزشکار

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این انرژی را با خوردن غذا پر کنیم.در واقع با رژیم گرفتن متابولیسم مناسب را تأمین می کنیم.

رژیم ورزشکار

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز بسیار مهم است. اگر ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنید ، انجام تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شما است و قطعاً برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، جدا از هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی و بی کیفیت بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مصرف باکیفیت ترین مکمل های ورزشی فقط برای یک دوره سه تا چهار ماه قبل از تمرینات فشار قوی است و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و توصیه نمی شود از این مکمل ها به طور مداوم استفاده کنید. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در سایت وزن من ، شما را با جدیدترین برنامه های رژیم غذایی برای ورزشکاران مناسب ورزشکاران با دانش متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان مجرب باشگاه و اساتید تربیت بدنی آشنا می کنیم. با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرینات شامل آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در حضور یا عدم حضور در مسابقات برآورده کند. مشمول. عدم اطلاع صحیح از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا ورزش می تواند علاوه بر متحمل شدن هزینه ، خطرات زیادی را برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، شما باید برای برنامه رژیم غذایی به همراه یک برنامه رژیم غذایی ورزشی برای چاقی یا افزایش وزن به مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید هستند ، متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن خود را در حین فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، تکمیل مواد مغذی از دست رفته تنها برای این افراد با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشکار بر اساس اصول تغذیه مناسب امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم غذایی ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود هماهنگ کنند تا علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، با رژیم خانواده نیز هماهنگ باشد.
رژیم ورزشکاران با افراد عادی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنها است ، به طوری که برای یک فرد عادی حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه تمرینی. پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از طرف دیگر ، مواد معدنی و ویتامین ها باید در رژیم ورزش برای عضله سازی قرار گیرند. بنابراین ، به شدت توصیه می شود که ورزشکاران یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را با توجه به شرایط جسمانی به صورت هفتگی یا ماهانه ، کنترل مداوم وزن و همچنین معاینات منظم به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دریافت برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران به صورت آنلاین با پشتیبانی سالها تجربه از متخصصان تغذیه و پزشکان ، از “وزن من” و همچنین بهترین رویکردهای ورزشی و سبک تغذیه سالم برای ورزشکاران مشاوره دو طرفه دریافت کنید. از جانب. مرکز مراقبت های بهداشتی.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، به طور کلی مهم است که بر نوع تمرین ، مدت زمان آن و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته تمرکز کنید. تأمین انرژی علمی و دقیق آنها در طول تمرینات ورزشی و مسابقات.

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به رسیدن به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و زمین های ورزشی علاوه بر فعالیت های ورزشی ، از رژیم مناسب ورزشکاران نیز استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، راهی عملی ، ساده و البته صد در صد عملی برای برنامه رژیم غذایی ورزشکاران برای مراجعین محترم که درگیر جوامع ورزشی هستند ارائه می دهد. رژیم غذایی استاندارد ورزشی داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز در شام یا ناهار به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار کمک زیادی می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش تامین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از اسپاسم ماهیچه ها از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون نظر متخصصان و مشاوران متخصص در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار می شود در حالی که آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را تامین می کند.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها خودداری کنید که باعث می شود ورزشکار به دلیل احساس خستگی به ورزش بدون وقفه بپردازد.
مسکن های مخدر: داروهای خاصی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و کراک ، به دلیل اثرات مخرب آنها ، کاملاً ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن عضلات و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای چرب و پر پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها اجتناب کنید ، زیرا این امر بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی می گذارد.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. تقریباً 150 تا 300 گرم کربوهیدرات باید توسط ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف شود.

به عنوان مثال ، با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، جایی که بدن ورزشکار از تخلیه ذخایر گلیکوژن به شدت خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات های ورزشکار برای بازسازی گلیکوژن 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) است. بنابراین می توانید از جو دوسر ، تخم مرغ عسل ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
راههای بارگیری کربوهیدراتها در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات غذایی (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا بخورید
رژیم 6 روزه ورزشکار: در سه روز اول قبل از مسابقه ، رژیم ورزشکار دارای کربوهیدرات زیاد و ورزش سبک است و در 3 روز گذشته رژیم ورزشکار علاوه بر ورزش های سنگین شامل غذاهای کم کربوهیدرات نیز می شود. برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم هندی بهاری

شماره تماس مستقیم: من

بدانید: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد من

دیدگاهتان را بنویسید