رژیم چاقی در یک هفته | لیست غذاهای چرب


رژیم چاقی یک هفته ای مجموعه ای از عادات غذایی خاص است که با هدف افزایش وزن در مدت زمان کوتاه ، معمولاً بر اساس افزایش میزان کالری مصرفی انجام می شود.

چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

رژیم چاقی در یک هفته |  چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

اگرچه اکثر مردم جهان امروز به دنبال راه هایی برای کاهش سریع وزن خود هستند ، اما بسیاری از مردم به فکر افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه ها و روش های رژیم غذایی م forثری برای چاقی برای این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و افراد با کاهش وزن شدید از طرفداران اصلی برنامه چاقی هستند.

بنابراین در این مقاله رژیم چاقی را در یک هفته ، رژیم غذایی و راههای م toثر برای افزایش وزن در زمان کمتر را مرور می کنیم.

مطالعه: رژیم کتوژنیک

افزایش وزن در یک هفته می تواند برای بدن بسیار سنگین باشد و می تواند فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این فرآیند باید فقط زیر نظر پزشک انجام شود تا قسمت های مختلف بدن دچار آسیب های جانبی نشوند. برای افزایش وزن در کوتاه مدت ، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

افزایش میزان کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی باید با در نظر گرفتن ویژگی های فردی افراد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن باید 2400 کالری دریافت کنید.

می توانید از معجون های پرکالری به عنوان منبع انرژی بیشتر استفاده کنید. مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده باید در رژیم های افزایش وزن در نظر گرفته شود. برای تهیه برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

مصرف تدریجی غذا در طول روز (معمولاً 6 وعده غذا) نکته مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه شود. این کار فشار بر دیواره شکم را کاهش می دهد. رژیم غذایی چاق باید شامل 4 وعده غذایی استاندارد و دو میان وعده در هفته باشد. غذای اصلی باید کالری بالایی داشته باشد و از این نظر خوردن میوه ، آجیل و مغز گردو گزینه بهتری است. ر

در کنار رژیم غذایی خود ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از تمرین از شیک های پروتئینی و غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کاهش یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر شرایط استرس زا و کم خوابی ، وزن بدن به سرعت کاهش می یابد. بنابراین ، اجتناب از شرایط استرس زا همراه با هشت ساعت خواب سالم می تواند به شما در افزایش وزن کمک زیادی کند.

بیشتر بدانید: قانون سوئدی

برنامه رژیم چاقی در یک هفته

لیست غذاهای چرب
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
• گوشت هایی مانند بوقلمون ، مرغ و گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
• حبوبات شامل نخود ، لوبیا سیاه ، عدس ، لوبیا کانولا و خانه
• تخم مرغ
کره و آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام ، گردو و بادام زمینی
غلات کامل مانند نان گندم کامل ، ماکارونی ، گندم کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات پر کالری مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب شامل شیر ، ماست و پنیر

معجون چاق کننده سریع

معجون چاق کننده سریع

برای یک برنامه چاقی یک هفته ای ، رژیم غذایی چربی سریع مانند اسموتی پروتئینی می تواند راه موثری برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه باشد. تهیه معجونهای چاق کننده خانگی گزینه بهتری نسبت به نمونه های تجاری آنها است. نسخه های تجاری این معجون ها معمولاً حاوی قند بیشتری هستند و فاقد مواد مغذی هستند. با تهیه معجون چاق کننده خانگی ، کنترل بیشتری بر مواد مورد استفاده ، طعم و ارزش غذایی آنها خواهید داشت. برخی از داروهای چاق کننده عبارتند از:

• انواع اسموتی ها: یک اسموتی حاوی ترکیبی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، آب پنیر پروتئینی ساده و طعم دار و ماست است. شما می توانید این ترکیبات پرکالری و خوشمزه را مطابق سلیقه خود استفاده کنید. در صورت نیاز به اطلاعات در مورد رژیم غذایی ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: موز یکی از مغذی ترین و مفیدترین میوه ها برای افزایش وزن است. این میوه سرشار از کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات است. مخلوط شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند معجونی بسیار قوی ، خوش طعم و مناسب برای افزایش وزن باشد.

ترکیب شیر با نارگیل و عسل: نارگیل سرشار از کالری و چربی های سالم است. مخلوط کردن این میوه با شیر و عسل می تواند معجون بسیار مفید و خوشمزه ای برای افزایش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟ برای مشاهده کلیک کنید.

رژیم چاقی در یک هفته

برای هر داروی داده شده ، می توانید از 470 میلی لیتر (دو فنجان) شیر ساده یا شیر سویا (برای افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند) استفاده کنید. همه ترکیبات فوق به همراه پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی حاوی 400 تا 600 کالری است.

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

اولین روز
صبحانه: فریز کردن سبزیجات Burrito ؛ 1 فنجان توت فرنگی
صبحانه اول: 1 شکلات بادام و عسل
ناهار: 2 سالاد تن ماهی با سبزیجات ، 1 فنجان انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: سیخ خردل و هویج ، یک و نیم برنج قهوه ای به شکل گربه

روز دوم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 1 تخم مرغ آب پز سخت
صبحانه: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری حمص ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل بو داده با گل کلم ، 1 نان تست تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 عدد موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه و 1 فنجان هویج رنده شده با قاشق غذاخوری روغن زیتون و قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

رز سوم:
صبحانه: 2 وعده آجیل رنده شده با آب گریپ فروت ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 عدد کراکر هفت دانه
ناهار: 1 کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 نان تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ماست یونانی 6 اونس ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، جوانه بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم لاغری در خانه

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز چهارم:
صبحانه: 2 وعده آجیل رنده شده با آب گریپ فروت ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان حمام ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل بو داده با گل کلم ، 1 نان تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 4 عدد کراکر گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 وعده مرغ سرخ شده ، 1 وعده سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 وعده لوبیا سبز با سیر

روز 5:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: دو شکلات پرانرژی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 2 شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 وعده سالاد مرغ سبز ، 1 نان هفت دانه برشته

روز ششم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 2 عدد پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 وعده بسته بندی لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 ترقه گراهام
شام: 2 وعده چیپس تورتیلا با سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 1 عدد موز متوسط
میان وعده: ماست یونانی 6 اونس ، زغال اخته فنجان ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده بسته بندی لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای
بعد از ظهر: 1 عدد بادام شکلاتی و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا پر از اسفناج خامه ای ، 2 وعده لوبیا سبز با سیر ، 3/4 فنجان برنج قهوه ای به شکل گربه

چربی پا در یک هفته

چربی پا در یک هفته

افزایش وزن با کمک رژیم غذایی امکان پذیر است. در این قسمت ، غذاهایی را که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند ، مرور می کنیم. برخی از غذاهایی که برای پا مفید هستند عبارتند از:
پروتئین: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، استیک و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و نان های سبوس دار
میوه های پرانرژی و اکسید کننده مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
آجیل و دانه های مغذی مانند گردو
دانه کتان و دانه های چیا
• حبوبات
روغن آووکادو و روغن زیتون

در طول رژیم چاقی یک هفته ای از مصرف الکل ، فست فود و غذاهای سرخ کرده و قندهای مصنوعی خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارشی شما آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند روند افزایش وزن شما را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برای یک هفته رژیم غذایی چربی ، برخی از داروهای گیاهی می توانند در افزایش وزن ، به ویژه در مدت زمان کوتاهی ، کمک زیادی کنند. برخی از داروهای گیاهی برای چاقی عبارتند از:
• بابونه: بابونه گیاهی اشتها آور است. مصرف روزانه این ماده اشتهای شما را بهبود می بخشد و وزن شما را به طور طبیعی افزایش می دهد.

روز شکرگزاری: ریشه های روز شکرگزاری چندین دهه در درمان افرادی که از کاهش وزن ناخواسته و از دست دادن اشتها رنج می برند ، استفاده شده است. این گل به بدن کمک می کند تا غذا را به درستی جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گل شکرگزاری گیاهی بسیار تلخ است و گیاهانی با طعم کلی تلخ به شما کمک می کنند غذای خود را بهتر بخورید.

زنجبیل: در طب سنتی از زنجبیل برای درمان اختلالات روده ای استفاده می شود. زنجبیل یکی از بهترین داروهای گیاهی برای رفع ناراحتی معده ، حالت تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه اشتهای ضعیف را درمان می کند و به شما کمک می کند از غذای خود لذت بیشتری ببرید.

خلاصه مقاله

نوجوانان ، افرادی که از کاهش شدید وزن رنج می برند و بازیگرانی که باید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش دهند از طرفداران رژیم چاقی یک هفته ای هستند. برنامه چاقی هفتگی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدنی ، وزن مورد نظر ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه فرد تنظیم شود.

عدم رعایت این برنامه در یک هفته نظری می تواند آسیب جدی به دستگاه گوارش ، به ویژه دیواره شکم وارد کند. یک برنامه نظری هفتگی چاقی همچنین می تواند با ایجاد فشار زیاد بر بدن منجر به عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا شود.

دیدگاهتان را بنویسید