سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد اثرات شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و ایمنی بدن را افزایش می دهند. هنگام تهیه غذاهای خوشمزه و سالم برای وعده های غذایی بهتر است از گیاهان با رنگ های دیگر به غیر از سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر مواد تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید:

ذرت

این گیاه فوق العاده یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که از بدن در برابر مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، کپک و سرطان روده بزرگ محافظت می کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند از آلوده شدن سلول های سرطان زا جلوگیری کنند و مواد شیمیایی گیاهی می توانند از هرگونه تغییر در سلول ها مانند سرطان جلوگیری کرده و آن را معکوس کنند. هنگام تهیه ذرت ، به سادگی آن را بخورید و از خوشمزه بودن ذرت روی لپه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو سبز

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها کمک می کند و به توانایی بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از لحاظ فنی فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است اما معمولاً آن را به عنوان سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب ساخته شده است حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین فولات را تأمین می کنند. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای توانایی بدن در لخته شدن خون ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و ترمیم زخم نقش دارد.

آنها را با فلفل دلمه ای ترش کنید تا یک غذای خوشمزه درست کنید. این غذاها که با چیلی ، سیر ، لیمو و پونه کوهی تهیه می شوند و با روغن زیتون مخلوط می شوند ، مکمل خوبی برای هر پیش غذا یا ساندویچ و پیش غذا هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای مناسب است ، بلکه برای بدن بسیار مفید است. نکته اصلی این است که هنگام خوردن سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر کیک قرار ندهید.

یکی از بهترین چیزها در مورد سیب زمینی این است که بدون کالری کالری بالایی دارد. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی را انجام دهید.

روغن ها و چربی هایی را که اضافه می کنید به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن سیب زمینی دریافت کنید.
می توانید این کار را با جوشاندن ، برش دادن و اضافه کردن مقداری چاشنی به داخل سیب زمینی های بریده شده انجام دهید تا از بیرون ترد و نرم شوند.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

ضربات طلایی

این سبزیجات ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان ریشه قرمز خود هستند ، اما بسیار مغذی هستند. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است و همچنین به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول و فشار خون و درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با آهک برشته که به خوبی تفت داده شده و با مواد تازه مخلوط شده است ، به شیرینی طبیعی این سبزی بسیار دلپذیر می افزاید.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 of از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به تقویت بینایی کمک می کند.

یک فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیا حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی گیاهی مبارزه کننده با سرطان از جمله ایزوفلاون ها است. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول خون می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، ترد و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه در سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز موجود در سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام تهیه سبزیجات دیگر رنگ های رنگین کمان را حذف نکنید.

سبزیجات با رنگ زرد روشن دارای ارزش غذایی و مزایای قابل توجهی هستند که جدا از طعم خوشمزه ، مزایای سلامتی زیادی نیز دارند.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره خدمات را با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری ارائه کرده و اولویت اصلی را آسایش و امنیت عزیزان خود قرار داده اند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید