شما می خواهید سالم باشید. آیا به کاهش وزن کمک می کند؟


زمان خواندن: 6 دقیقه

هفته گذشته ، من درباره نحوه تغییر ما از “ایده آل لاغر” به “ایده آل وزن سالم” نوشتم. و این دو ایده آل چگونه متفاوت هستند ، اما نه چندان متفاوت. یکی از راه های تفاوت آنها این است که این دو ایده آل اغلب شامل رژیم کاهش وزن هستند. قبل از اینکه بگویید “صبر کن ، درست نیست” ، من توضیح می دهم.

وقتی شمارش می کنید ، کالری ها ، ماکروها (معمولاً چربی یا کربوهیدرات ها) یا اشاره گرها را با هدف کوچک کردن بدن یا تغییر چشمگیر ترکیب بدن (از دست دادن چربی) شمارش می کنید ، دنبال می کنید و محدود می کنید. این حتی اگر دلیل اصلی اعلام شده شما “سلامتی” باشد ، صادق است. این امر در صورتی صادق است که کتاب ، وب سایت یا برنامه تجاری کاهش وزن که از شما می خواهد کالری ها ، ماکروها یا امتیازها را بشمارید ، پیگیری و محدود کنید ، ادعا کند که “رژیم نیست” یا “سلامتی”. “این در مورد است. (به من مراجعه کنید سیاتل تایمز مقالات در مورد نوم.)

اگر شبیه اردک باشد ، مانند اردک راه برود و مانند اردک قورباغه کند ، اردک است. کواک!

پس چرا مهم است؟ اهمیت دارد زیرا رژیم گرفتن یک فرار بی ضرر نیستبه طنز این است که بسیاری از مردم رژیم نمی گیرند فقط برای این که در لباس شنا بهتر به نظر برسند – آنها رژیم می گیرند زیرا می خواهند سالم باشند. یا ، آنها در حال حاضر سالم هستند ، اما به دلیل اینکه بدن بزرگتری دارند ، دائماً – توسط پزشکان ، دوستان ، خانواده ، غریبه ها ، رسانه ها – به آنها گفته می شود که اگرچه آنها اکنون سالم هستند ، اما وزن آنها با آنها همخوانی دارد. اگر آنها کاری در این زمینه انجام ندهند

عدم کمک ، وجود ضرر

تحقیقات فراوان این را نشان می دهد:

  1. رژیم کار نمی کند (این بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که عمداً وزن خود را کاهش می دهند ، بیشتر یا همه را افزایش می دهند – گاهی اوقات بیشتر از آنچه از دست داده اند – در عرض پنج سال افزایش می یابند).
  2. آسیب واقعی ناشی از رژیم گرفتن (از افزایش نارضایتی بدن گرفته تا مشارکت در عادات غذایی نامنظم و در برخی موارد ایجاد اختلالات خوردن).

همچنین قابل ذکر است که فقدان کامل هیچ تحقیقی که نشان دهد افراد چاق که وزن خود را کاهش می دهند از خطرات کمتری نسبت به افرادی که به طور طبیعی (از نظر ژنتیکی) لاغر هستند برخوردار می شوند.به (من از “چربی” به عنوان یک کلمه توصیفی ، مانند کوتاه یا بلند استفاده می کنم ، نه به عنوان یک عبارت تحقیرآمیز.)

من این را با یک دانه بزرگ نمک می گویم ، زیرا قرار گرفتن در بدن نازک تر با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن همراه است و در بدن بزرگتر با خطر بیشتر بیماری های مزمن “مرتبط” ، این ثابت نمی کند که لاغر یا چاق بودن بیشتر یا کمتر یک خطر است.

چندین نقص در تحقیقات “وزن و سلامتی” وجود دارد ، شکست گسترده ای در مورد تاثیرات مثبت فعالیت بدنی و آثار منفی انگ وزن وجود دارد. کافی است بگوییم هیچ مدرکی وجود ندارد که باور رایج ما را تأیید کند مبنی بر اینکه لاغرتر شدن یک فرد چاق ، او را سالم تر می کند.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین مقاله های تحقیقاتی که من دیدم تا موضوعات مختلف را در مورد مشکلات رژیم رعایت کنم یک مقاله مروری در سال 2013 “اثرات طولانی مدت رژیم غذایی: آیا کاهش وزن به سلامتی ارتباط دارد؟” یکی از نویسندگان مقاله A. Janet Tomiyama ، PhD ، از UCLA است که به مطالعه آثار مضر استرس ، رژیم غذایی و کاهش چربی می پردازد. من طرفدار تحقیقات او هستم. یکی دیگر از نویسندگان ، تریسی مان ، دکترای دانشگاه مینه سوتا است. دکتر مان همچنین نویسنده کتاب “اسرار آزمایشگاه غذا خوردن” است که من آن را با قید و شرط توصیه می کنم ، زیرا در حالی که اطلاعات زیادی در مورد اینکه چرا رژیم ها کار نمی کنند وجود دارد ، برخی از کتاب ها هنوز حاوی فرهنگ رژیم غذایی ضعیف هستند. که می تواند برای برخی افراد محرک باشد.

به هر حال ، نویسندگان با بررسی نتایج سلامت رژیم های کنترل شده تصادفی طولانی مدت ، بررسی کردند که آیا کاهش وزن سلامت را بهبود می بخشد یا خیر. به طور خاص ، بررسی شد که آیا رژیم کاهش وزن کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و قند خون ناشتا را بهبود می بخشد یا خیر. آنها همچنین بررسی کردند که آیا کاهش وزن تفاوتی می کند یا خیر.

آنها دریافتند که به طور کلی ، حداقل پیشرفت هایی در این پیامدهای سلامتی وجود دارد – اما این پیشرفتها در بین شرکت کنندگان در رژیم غذایی به همان اندازه که در گروه کنترل بود ، محتمل بود. بنابراین کاهش وزن اهمیتی نداشت.

نویسندگان برخی از آثار مثبت مثبت – کاهش فشار خون ، استفاده کمتر از داروهای دیابت و موارد جدید کمتر دیابت یا سکته مغزی را پیدا کردند. با این حال، آنها همچنین عواملی را که به طور بالقوه رابطه بین کاهش وزن و پیامدهای سلامتی را مختل می کند ، مانند افزایش ورزش ، تغذیه سالم و ارتباط با سیستم مراقبت های بهداشتی ، شناسایی کردند. به عنوان مثال ، اگر وزن خود را کاهش می دهید اما بیشتر ورزش می کنید ، بهتر غذا می خورید و یا در نهایت مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه منظم دریافت می کنید ، و سلامتی شما بهبود می یابد ، وزن اغلب کاهش می یابد – اما شاید این نتیجه گیری دقیقی نباشد.

از رژیم گرفتن تا عدم رژیم

در 1995 موسسه پزشکی استاندارد “رژیم غذایی موفق” را تعیین کرد. به عنوان رژیمی که در آن فرد کاهش وزن را برای یک سال حفظ می کند … از زمانی که رژیم شروع می شود. این تعریف امروزه نیز به طور گسترده پذیرفته شده است. آیا این برای شما موفقیت به نظر می رسد؟ فرض کنید شما رژیم غذایی خود را در ماه ژانویه ، مانند بسیاری دیگر ، شروع می کنید ، اما تا ژانویه آینده دوباره وزن خود را از دست می دهید. آیا احساس موفقیت می کنید … یا شکست؟

البته ، شکست شما نیستید ، شکست رژیم است. و استاندارد “موفقیت” یک ساله برای برنامه های رژیم غذایی تجاری عالی است ، زیرا آنها به مشتریان مکرر تکیه می کنند. و البته آنها به شما می گویند (معمولاً به طور غیر مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیم) ، این شما هستید که شکست خورده اید ، رژیم غذایی آنها کار می کند ، اما شما باید تلاش بیشتری را برای درست کردن آن انجام دهید.

جالب است که در کارآزمایی های تصادفی کنترل شده در مقاله مروری Tomiyama و Mann ، میانگین کاهش وزن افراد گروه درمان (یعنی گروه رژیم غذایی) در مقایسه با گروه کنترل (یعنی گروه بدون رژیم). و در پایان دو سال از وقتی رژیم شروع شدبه طور متوسط ​​، رژیم گیرندگان فقط 2 پوند صرفه جویی کردند. بنابراین کاهش وزن کمی و بهبودهای اندک سلامتی (در صورت وجود).

نویسندگان نتیجه گرفتند “اگر رژیم غذایی منجر به کاهش وزن طولانی مدت یا مزایای طولانی مدت سلامتی نشود ، تشویق افراد به تحمل آنها مناسب نیست.” آنها همچنین اشاره می کنند که به نظر می رسد کاهش وزن برای بهبود سلامتی ضروری نیست.، حتی اشاره به مطالعاتی با استفاده از مداخلات مبتنی بر الگوی بهداشت در هر اندازه (HAES)-با تأکید بر رفتارهای سالم ، پذیرش اندازه و عدم رژیم-که فواید سلامتی مستقل از کاهش وزن را نشان داده است.

دوره های کسل کننده رژیم

بنابراین اگر کاهش وزن عمدی هیچ فایده ای ندارد ، معایب آن چیست؟ من قبلاً نارضایتی بدن ، اختلال در خوردن و (در افراد مستعد ژنتیکی) اختلالات خوردن را ذکر کردم. همه رژیم ها باعث اختلال در خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن در اثر بی اشتهایی ایجاد می شود. در اینجا برخی از موضوعاتی است که من به طور مداوم در بین مشتریان خود می بینم:

عدم ایمان به بدن. من فکر می کنم رژیم غذایی برای کاهش وزن قبل از اعتماد به نفس در بدن ما در مورد اینکه چرا در غیر این صورت سعی می کنیم آنها را کنترل یا تغییر دهیم ، پیش از این است ، اما این کاهش اعتماد با ادامه رژیم کاهش می یابد ، به ویژه اگر ما دائماً در از دست دادن “شکست” می خوریم. وزن. این منجر به قطع ارتباط بدن ما می شود ، از جمله امتناع یا ناتوانی در تکیه بر گرسنگی طبیعی و نشانه های سیری.

علاقه به غذا رژیم غذایی مستلزم نوعی وسواس غذایی در مورد اینکه چه بخوریم و چه نخوریم است ، اما این امر با رژیم های بعدی بیشتر درهم تنیده می شود. وسواس می تواند آنقدر رایج باشد که دیگر نتوانیم در مورد غذا به روش طبیعی و ساده فکر کنیم. هر موقعیتی که شامل غذا می شود – تعطیلات ، تعطیلات ، شام با دوستان – مملو از اضطراب است.

قوانین داخلی غذابه این تا حدودی به وسواس غذایی مربوط می شود. من مشتریان زیادی داشته ام که رژیم غذایی خود را کنار گذاشته اند و حتی با خوردن خود به خود شروع به پیشرفت کرده اند ، اما به نظر نمی رسد که آنها لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که دائما در حال حرکت هستند ، حذف کنند. پشت ذهن آنها یا از اینکه نمی توانند غذا را در سرشان بدون کالری ، ماکرو یا تعداد امتیاز ببینند ، عصبانی می شوند.

انگ وزن داخلی. سالها و سالها اعتقاد به اینکه بدن شما اشتباه است و شما باید آن را جایگزین کنید ، ضرر می کند. حتی وقتی مشتریان من از یک رابطه مستقل تر ، مغذی تر و پیچیده تر با غذا لذت می برند ، احساسات بد بدن همچنان پابرجاست و گاهی اوقات در پس زمینه محو می شود ، سپس در زمانی که انتظار آن را ندارند حرکت می کنند. به همین دلیل است که پیاده روی از رژیم غذایی باید با برخی از کارهای پذیرش بدن ترکیب شود.


کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از اسطوره های تغذیه مصرف شده و توانمندسازی زنان برای احساس بهتر در بدن خود و انتخاب غذاهایی که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کنند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید