علل و روشهای متداول پیشگیری و درمان


کمردرد یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث می شود افراد به پزشک مراجعه کنند یا از کار یا مدرسه دوری کنند و علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه می توانید برای پیشگیری یا کاهش کمردرد بیشتر اقداماتی انجام دهید. در مورد کمردرد ، درمان های خانگی ساده و حرکت مناسب بدن اغلب باعث بهبود کمردرد و حفظ عملکرد آن در عرض چند هفته می شود. برای درمان کمردرد به ندرت به جراحی نیاز است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از درد عضلانی گرفته تا احساس سوزش یا سوزش متغیر باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به ساق پا منتقل شود یا با خم شدن ، پیچ خوردن ، بلند کردن ، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

زمان مراجعه به پزشک

اکثر کمردردها معمولاً طی چند هفته با درمان های خانگی و مراقبت از خود به آرامی بهبود می یابند. در صورت داشتن کمردرد و هر یک از علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمردرد در چند هفته گذشته

درد شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد

درد بر یک یا هر دو پا تأثیر می گذارد ، به ویژه اگر درد در زیر زانو گسترش یابد

کمردرد که باعث ضعف ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در یک یا هر دو پا می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

در صورت داشتن کمردرد همراه با علائم زیر فوراً به اورژانس بروید:

کمردرد ناشی از مشکلات روده یا مثانه

کمردرد همراه با تب

کمردرد بعد از زمین خوردن ، آسیب کمر یا سایر آسیب ها رخ می دهد

دلایل کمردرد

کمردرد و آسیب نخاعی.

کمردرد اغلب بدون هیچ دلیلی ظاهر می شود که پزشک می تواند با آزمایش یا تصویربرداری تشخیص دهد.

تشخیص کمردرد

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

کشیدگی ماهیچه یا رباط.

بلند کردن مکرر وزنه های سنگین یا یک حرکت ناگهانی ناخوشایند می تواند به عضلات پشت و رباط های ستون فقرات فشار وارد کند. اگر از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث اسپاسم دردناک عضلات شود.

دیسک بیرون زده یا شکسته.

دیسک به عنوان یک بالشتک بین استخوان ها (مهره ها) در ستون فقرات عمل می کند. مواد نرم داخل دیسک می توانند برآمده یا پاره شده و به عصب فشار وارد کنند.

با این حال ، شما می توانید بدون درد کمر دچار برآمدگی یا پارگی دیسک ها شوید. بیماری دیسک اغلب به اشتباه در هنگام تصویربرداری از ستون فقرات به دلایل دیگر مشاهده می شود.

نقرس

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت در ستون فقرات می تواند فضای اطراف نخاع را فشرده کند ، وضعیتی که به تنگی نخاع معروف است.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها متخلخل و شکننده شوند ، شکستگی های دردناکی در مهره های ستون فقرات ایجاد می شود.

تست کمردرد

خطر

کودکان و نوجوانان نیز می توانند دچار کمردرد شوند. این عوامل می توانند فرد را در معرض خطر بیشتر کمردرد قرار دهند:

سنین کمردرد با افزایش سن بیشتر از 30 یا 40 سالگی شایع است.

عدم ورزشبه ماهیچه های ضعیف و بلااستفاده کمر و شکم می توانند باعث کمردرد شوند.

اضافه وزنبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری به کمر وارد می کند.

بیماریها انواع خاصی از آرتروز و سرطان ممکن است به کمردرد کمک کنند.

بلند کردن نامناسب استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق پا می تواند منجر به کمردرد شود.

شرایط روانی افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند بیشتر مستعد کمردرد هستند.

سیگار کشیدن. افراد سیگاری بیشتر به کمردرد مبتلا می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیگار کشیدن باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود.

سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون در ستون فقرات را کاهش داده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

جلوگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات و تمرینات مناسب بدن ، می توانید از کمردرد جلوگیری کرده یا از عود آن جلوگیری کنید.

راههای م toثر برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

بازی.

تمرینات هوازی با فشار کم-و این باعث ایجاد فشار در پشت یا حرکت زیاد پشت نمی شود-می تواند قدرت و استقامت کمر را افزایش داده و عملکرد ماهیچه ها را بهبود بخشد.

پیاده روی و شنا گزینه های خوبی هستند. با پزشک خود در مورد فعالیتهایی که باید انجام دهید صحبت کنید.

ایجاد قدرت و انعطاف پذیری عضلات.

تمرینات عضلات شکم و کمر که ماهیچه های پشت را تقویت می کند به این ماهیچه های همسترینگ کمک می کند که مانند یک کمربند طبیعی برای عضلات پشت عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

ورزش برای کمردرد

ترک سیگار.

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز افزایش می یابد ، بنابراین ترک آن باید به کاهش این خطر کمک کند.

از حرکاتی که پشت شما را می پیچاند یا فشار می دهد ، خودداری کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید:

هوشمند بایست و موقعیت لگن را خنثی نگه دارید. اگر مجبورید به مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی ساق پا بگذارید تا بخشی از بار کمر را از دوش خود بردارید. وضعیت صحیح می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

هوشمندانه بنشینید صندلی ای انتخاب کنید که دارای پشتی مناسب برای پشت ، زیر بغل و پاهای گردان باشد.

قرار دادن یک بالش یا حوله پیچ خورده در پشت می تواند به حفظ منحنی طبیعی آن کمک کند. زانوها و باسن خود را صاف نگه دارید.

موقعیت خود را اغلب ، حداقل هر نیم ساعت تغییر دهید. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت عزیزان خود را در اولویت اصلی خود قرار داده اند.

برای آگاهی بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید