غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


برنج
برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

سیب زمینی درست در بالای شاخص سیری نمره می گیرد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: روش پخته باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. اما با غذای جانبی سالم مانند کلم بروکلی سرخ شده ، یک گزینه خوشمزه دیگر نیز وجود دارد. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات انجام شده بر روی افرادی که از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده می کنند (غذاهایی که قند خون شما را در مدت زمان طولانی بالا می برد) نشان می دهد که ماکارونی در مقادیر متوسط ​​مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان هنوز می توانند هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی سبوس دار بخورید. هرچه ماکارونی بیشتری استنشاق کنید ، قند خون شما افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن مجبور نیستید آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته آجیل مصرف می کنند ، حدود 25 درصد کمتر چاق هستند و وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، دارند.

پنیر دسی

پنیر دسی
پنیر دسی

یک مطالعه نشان می دهد که افزودن کلسیم به رژیم غذایی کم کالری حاوی لبنیات کم چرب در واقع می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه روزانه شما را از کاهش وزن باز نمی دارد. در حقیقت ، محققان معتقدند که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. همچنین می توانید با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر ، که باعث احساس سیری می شود ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. و اگرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما با مصرف مناسب و محدود ، می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم این است که شکلات تلخ و در حد اعتدال است. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که احساس گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود یک دسر عالی برای کنار گذاشتن یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و به سرعت گرسنگی شما را برطرف می کند ، بنابراین احتمال زیاد پرخوری وجود ندارد ، به شرطی که با روغن و نمک کمتری تهیه شود.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

برای لاغری شیر کامل بنوشید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان معتقدند ممکن است این اتفاق بیفتد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر کامل اغلب منجر به افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. در حالی که آنها هنوز مطمئن نیستند که مکانیسم چیست ، ممکن است به این دلیل باشد که شیر زیاد به سرعت شما را سیر می کند و از خوردن غذا در جاهای دیگر جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید