غذای خام گیاهخواری چگونه است؟ | غذای گیاهی خام به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رایج شد و اشاره شد که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

غذای خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده است. در کنار قوانین این رژیم ، این رژیم همراه با رژیم خام فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگری بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای مشاهده برنامه رژیم لاغری اینجا را کلیک کنید.

قوانین این ترتیب

غذای خام گیاهخواری شاخه ای از غذاهای گیاهی است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم استفاده می شده است. در این رژیم مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی مصرف گیاهان رسیده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتی گراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقادیر زیاد میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه برای: استویا در رژیم کتوژنیک

سود

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری استفاده می کنند ، 75 درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نکنید ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا غذاهای مفید را جدا از تناسب اندام جذب کنید.

غذای خام گیاهی

در رژیم خام گیاهخواری مجاز به خوردن هستید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• لوبیای نارس

هم:

• شیر سبزیجات خام (رژیم لاغری با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن سبزیجات
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا شیره افرا
ادویه ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های رسیده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه صنعتی
• قهوه و چای

• مشروب
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: لاغری ران و پاها

صبحانه خام گیاهی

صبحانه خام گیاهی

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

یک ناهار خام رژیم گیاهی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• سوپ کره گیاهی خام با قارچ طعم دار
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا خام با بادمجان و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات معطر و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را در حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر بر روی گروهی از گیاهخواران خام ، کاهش وزن بین 10 تا 12 کیلوگرم را در طول 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم بستگی به عوامل مختلفی از جمله سطح فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و متابولیسم بدن دارد.

انواع مختلف غذاهای گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

انواع مختلف غذاهای گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنی پیروی از عادات غذایی خاص برای مدتی است. رژیم خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شود. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره از این رژیم ، وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم غذایی خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبودهای تغذیه ای و ویتامین ها یک خطر مشترک برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید ، اما سابقه خوردن خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را گسترش دهید.

40 روز رژیم خام

40 روز رژیم خام

راه های زیادی برای دستیابی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی وجود دارد:

رژیم غذایی خام 40 روزه – 50٪ خام: رعایت رژیم خام در ابتدا برای بسیاری از افراد دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد از رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تغییر دهید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تغییر رژیم غذایی خود به 100 غذای خام گیاهخواری ، بهتر است با گام های کوچک شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از ناراحتی یا مشکلات گوارشی جلوگیری کند. روش 50-50 را می توان از دو طریق استفاده کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند ، اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوار کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم این است که از این رژیم پیروی کنید و به تدریج عادات غذایی خود را به عنوان یک گزینه سالم تغییر دهید.

در موارد زیر:

رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند دومین گام در جهت تغییر عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن به همراه داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش بسیار مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

40 روز رژیم غذایی خام – 100٪ غذای خام: در این روش تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر پیروی از چنین رژیمی برای 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاه یا روشهای 50-50 و 20-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه ، منوی 100 روزه رژیم 100٪ رژیم غذایی خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد خام آلفردو ؛ دسر: پنیر کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ های تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: پنیر کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

15 روز رژیم خام

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم بدن را دفع کرده و وزن را بین 3 تا 6 کیلوگرم کاهش دهد. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این مدت زمان این رژیم ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در مدت 21 روز ، می توانید سموم را از بدن خود حذف کرده ، احساس سبکی و شادی کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را همانطور که در قسمتهای قبل ذکر شد ، همراه با غذاهای 100٪ یا پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست اما در سالهای اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در طول دوره این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید