فروشنده اتومبیل دوبلین فروش خودرو را با استفاده از اطلاعات گمراه کننده اعتراف می کند


یک فروشنده خودرو مستقر در دوبلین به فروش یک خودرو با استفاده از اطلاعات گمراه کننده اعتراف کرده است.

Fergus O’Donnell از فروش خودروهای فراگیر، پارک صنعتی پارک غرب، دوبلین ۱۲، پس از اعتراف به اتهام گمراه کردن مصرف کننده در رابطه با تاریخچه خودرو، از مزایای قانون مشروط بهره مند شد.

مدل خودروی مورد بررسی فیات 500 بود

۱

مدل خودروی مورد بررسی فیات ۵۰۰ بود

پس از فروش فیات ۵۰۰ ۲۰۱۰ توسط شرکت او، اودانل توسط کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کننده (CCPC) مورد بررسی قرار گرفت.

این خودرو در ۱ جولای ۲۰۱۷ به قیمت ۵۳۵۰ یورو خریداری شد.

به دنبال خرید خودرو، خودرو در حین رانندگی مصرف کننده خراب شد.

مصرف کننده آن را نزد مکانیکی آورد که مشکلات خودرو، یعنی مشکلات فرمان برقی را شناسایی کرد.

مالکیت خودرو به طور دقیق تبلیغ یا افشا نشده بود و علاوه بر این، مسافت پیموده شده خودرو تقریباً ۵ درصد کمتر اعلام شد.

آیفون SE جدید اپل یک راز بزرگ دارد که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند
مردم روش‌های بی‌پروا را به اشتراک می‌گذارند، از آوردن کیسه‌های چای به کافه‌ها

فرگوس اودانل فیات ۵۰۰ را در ماه می ۲۰۱۷ از بریتانیا خریداری کرده بود و در ژوئن ۲۰۱۷ یا حوالی آن به ایرلند وارد کرده بود.

CCPC مدعی شد که Fergus O’Donnell با تبلیغات و فروش خودرویی با سابقه مالکیت و مسافت پیموده شده نادرست که توسط بند ۴۳ قانون حمایت از مصرف کننده ۲۰۰۷ (CPA 2007) تعیین شده است، مرتکب یک رویه تجاری گمراه کننده شده یا درگیر آن شده است. تقریباً ۵ درصد این اقدامات طبق بخش ۴۷ CPA 2007 تخلف است.

آقای اودانل در دادگاه ناحیه دوبلین به گناه خود اعتراف کرد و قاضی هالپین قانون مشروط را اعمال کرد. دادگاه در نظر گرفت که تاجر به طور کامل به مصرف کننده غرامت داده و هزینه ها را به CCPC پرداخت کرده است.

بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده، ارائه اطلاعات نادرست، گمراه کننده یا فریبنده در مورد تاریخچه خودرو برای تاجران جرم محسوب می شود.

بیشترین خوانده شده در The Irish Sun

مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد، یک تاجر موتور باید قبل از در دسترس قرار دادن خودرو برای فروش به مصرف کننده، بررسی های لازم، از جمله بررسی تاریخچه خودرو را انجام دهد.

به مصرف کنندگان باید گفته شود که آیا خودرو قبلاً درگیر تصادف خودرو بوده است، به عنوان بیمه نامه “حذف” ثبت شده است یا مسافت پیموده شده را اشتباه نشان می دهد.

Úna Butler، عضو کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کننده، اظهار داشت: “فریب دادن یک مصرف کننده یک جرم بسیار جدی است و معامله گرانی که اطلاعات کامل و دقیق را ارائه نمی دهند، توسط CCPC تحت پیگرد کیفری قرار دارند. CCPC در این بخش بسیار فعال بوده و خواهد بود.

“ما هر مصرف کننده ای را که معتقد است توسط یک تاجر موتور یا در واقع هر تاجری گمراه شده است تشویق می کنیم که با ما تماس بگیرد.”

راشیل نوجوان ایرلندی در حال گریه و «خوشحال از بازگشت» پس از فرار اوکراین

CCPC می گوید که در حالی که قوانین حمایت از مصرف کننده الزامات قانونی را برای تاجران تعیین می کند، مصرف کنندگان نیز باید در هنگام خرید یک خودرو رویکردی فعالانه داشته باشند.

CCPC یک چک لیست دارد تا به مردم کمک کند مطمئن شوند که آنچه را که برای آن پرداخت می کنند دریافت می کنند. مصرف کنندگانی که معتقدند توسط یک تاجر گمراه شده اند، می توانند به خط کمک CCPC به شماره ۰۱-۴۰۲ ۵۵۵۵ گزارش دهند یا از فرم تماس آنلاین در CCPC.ie استفاده کنند.