فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین فایده ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. دریافت به اندازه کافی ویتامین دی همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است و چندین مطالعه اخیر نیز نشان دهنده مقاومت بیشتر در برابر برخی بیماری ها است.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • مکرر بیمار شدن
  • خستگی و احساس مداوم خستگی
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • بهبود ضعیف بریدگی ها و سایر زخم ها
  • از دست دادن استخوان
  • ريزش مو
  • درد عضلانی
سطح پایین ویتامین D را چگونه درمان می کنید؟

هدف آن تنظیم سطوح ویتامین D برای تسکین علائم ذکر شده در بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان نوپا حداقل 400 IU در روز از طریق رژیم غذایی و مکمل دریافت کنند.

کدام غذاها سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر ایرلندی یا فروشندگان ماهی محلی تهیه کنید)
  • غذاهای غنی از ویتامین D ، مانند برخی از محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین باید یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید!)
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (اوه فقط برای من پیتزا!)
  • زرده تخم مرغ (یام!)
  • شما نمی توانید با این پسران بد به عنوان مکمل اشتباه کنید – طعم آنها نیز عالی است!



دیدگاهتان را بنویسید