قانون سوئدی | عوارض رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در جهان شناخته شده اند. ساکنان این کشورها معمولاً از رژیم نوردیک پیروی می کنند که مشابه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و به افراد زیادی کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند و در مدت زمان کمتری به اندامی ایده آل دست یابند و به یک روند تبدیل شود.

حکومت سوئدی چه نوع حکومتی است؟

حکومت سوئدی چه نوع حکومتی است؟

این رژیم غذایی یک برنامه رژیم کوتاه مدت است که مخصوص کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را بین سه تا ده کیلوگرم در دو هفته کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال دیگر به بدن باز نمی گردد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که رژیم را بعد از پایان رژیم و بعد از هفته دوم کاملاً کنار بگذارید و در صورت تمایل آن را بعد از سه ماه تکرار کنید. رعایت منظم این رژیم غذایی توسط متخصصان تغذیه به شدت توصیه نمی شود.

برای مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قانون حاکمیت:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشابه های قندی) خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید ناهار و شام را در یک روز جایگزین کنید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات خاکی: کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیر پرچرب و غیره.
• میوه های خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام هندی (محدود) و غیره.

برای کاهش وزن ، داشتن برنامه غذایی ضروری است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون قند!)
• روغن سبزیجات
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا ممکن است حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سرخ کرده ، چیپس ، بلغور جو دوسر ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی نیز مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان تأمین می کند. به عنوان مثال ، غلات سبوس دار ، میوه ها و سبزیجات می توانند تن مواد مغذی را بدون کالری در این رژیم تامین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

رژیم سوئدی شامل همه گروه های اصلی غذایی است. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت کل بدن

سلامت کل بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی کمک کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی تأثیرات مضر بسیار کمی بر محیط زیست دارد و می تواند در حفظ طبیعت و کره زمین بسیار موثر باشد.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید می کند) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و این رژیم محدودیت غذایی زیادی ندارد.

نکته زیبا: رژیم غذایی ساحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی هستند و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از اقیانوس می تواند دشوار و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی علاوه بر هزینه زیاد می تواند زمان بر باشد. از آنجا که برنامه سوئدی استفاده از غذاهای فرآوری شده را توصیه نمی کند ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی توافق دارند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

در مورد حکومت سوئد چطور؟

مدت کوتاهی پس از راه اندازی به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، می توان دریافت که ادعاهای این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت درست است و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کردند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در این مدت کوتاه و به طور جدی می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از جمله مسائل جدی این رژیم غذایی است که متخصصان آن را به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر گرفته و در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. همچنین ، اگر غذای دریایی تازه ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است با رعایت رژیم غذایی مشکل داشته باشید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

برنامه ناهار خوری سوئدی را تجربه کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذای تازه است. رعایت این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 کیلوگرم وزن کم کرده اند.

نکته کلیدی پیروی از این برنامه رژیم غذایی تمرکز بر مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً خیلی زود دچار کم آبی بدن می شوند و دچار خستگی و بی حالی می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه همچنین معتقدند افرادی که این رژیم را شروع می کنند ، به دلیل این کاهش سریع مایعات بدن ، کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

در حالی که در سایر برنامه های رژیم غذایی ، بدن کم آب نمی کند و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کمتری است.
بسیاری از افرادی که Burn را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی به صورت گروهی و ایجاد یک کمپین لاغری یک راه موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط دشوار رژیم را برای افراد تسهیل کنند و انگیزه کافی برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م forثر برای کاهش وزن است. اعتقاد بر این است که این برنامه رژیم غذایی با افزایش سطح متابولیک بدن در کمتر از 15 روز باعث کاهش وزن قابل توجهی در افراد می شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید بین هر دوره حداقل 90 روز فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است زیرا افراد به دلیل رژیم غذایی سخت می توانند به راحتی دچار کم آبی و خستگی شدید شوند. در بسیاری از موارد ، نادیده گرفتن این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را مدت ها پیش کنار بگذارند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای بسیار ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید