لاغری بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم


لاغری بعد از سزارین

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری مراقبت ویژه ای لازم است. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هرچند این حالت به طور پیش فرض تا حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

کریستینا مونز ، MD ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از سزارین پس از این زمان ، بخیه ها بهبود می یابندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی که در دوران بارداری جمع شده بود تخلیه می شود. بنابراین ، مهم است که به بدن زمان داده شود تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، بازگشت به دوران قبل از بارداری و آمادگی جسمانی یکی از دغدغه های اصلی بسیاری است. در ادامه ، برخی از راهکارها را معرفی می کنیم که می تواند به کاهش وزن بعد از سزارین کمک کند.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. توانایی بازیابی بدن و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می تواند در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با استراتژی های ایمن به دنبال کاهش وزن هستند. در مرحله بعد ، ما برخی اقدامات م effectiveثر و ایمن را به شما می گوییم.

1. اول از همه ، صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و نباید قبل از این زمان به بدن فشار وارد آورد. بنابراین در این مدت فقط به سلامت بدن خود اولویت دهید و برای این کار غذای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی صحبت از کاهش وزن می شود ، تمام اعضای بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، بدن مادر به طور طبیعی 300 تا 500 کالری بیشتر از قبل انرژی مصرف می کند. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

لاغری بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از سزارین به سراغ کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی مراقب باشید ، آنها مقداری از وزن باقیمانده بارداری خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و کیفیت شیر ​​نیز بیشتر می شود. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت و مصرف متعادل غذای سالم تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین به جای حذف منابع غذایی ، سعی کنید گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل مرکز همچنین باید از پیروی از رژیم های مد یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. خواب کافی

محرومیت از خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، اشتها و حتی انتخاب غذا تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده برای انتخاب. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که اکثر مادران جدید آن را ندارند.

5. آب کافی بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن برای تولید شیر ، جلوگیری از هوس و هوس ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات استنیا نتیجه کم آبی بدن است که باید با هیدراته نگه داشتن بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای لاغری بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر کودک استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما به جای آب و نوشیدنی های سالم از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر بالا استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها قبل و بعد از بارداری به تنهایی کار کنند. به این ترتیب ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از دستگاهی برای ضبط و انقباض آنها استفاده شده است. این مشکل به تازگی رخ داده است ضعف عضلات شکم اتفاق خواهد افتاد.

7. بر ورزش منظم تمرکز کنید

از جمله ورزش ورزش ایزومتریک همانند اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند ، که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

تمرینات کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا طبیعی وجود نداشته باشد ، فشار روی لگن وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است تنها بر روی شکم تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام دهید که تمام بدن را برای تناسب اندام به چالش می کشد.

تخته و اسکات دو حرکت وجود دارد که توانایی انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر را بدون ایجاد حرکت زیاد دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن را ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید روزانه تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران آینده مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را در نتیجه این مشکل به خطر بیاندازند.

منبع: Womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید