لاغری دانه های چیا چگونه می توان از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کرد؟


چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه هایی چیست؟ آیا با خواص چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. دانه های این گیاهان حاوی مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید هستند و همچنین ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای لاغری و سلامت آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با کتوسنتر دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

اگرچه دانه های چیا کوچک هستند ، انبار مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل می کند. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر ماهیت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر تفاوت دارد. جدا از این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود بعدا احساس گرسنگی کنید و برای مدت طولانی احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ بسیار کم کالری

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند این است که کالری بسیار کمی دارند. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا فقط 101 کالری دارد و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری است. با وجود سیری زیاد ، این مقدار کالری بسیار کم است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و. شامل تمام مواد مغذی آن به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا یک منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

مقادیر بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ کمک به هضم غذا

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا مساوی است با کاهش نفخ ، کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. بنابراین می توانید از تمام فواید تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، یک گزینه عالی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان ها

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیده شدن چربی دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا ممکن است برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و منجر به پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5- خواب را بهبود بخشید

دو هورمون خواب سروتونین و ملاتونین هستند. این دو هورمون در بدن توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب خود را نیز حفظ کنید. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه چیا متورم می شود و هنگامی که با مایع مخلوط می شود ، یک ژله در اطراف آن ایجاد می شود. می توانید از آن به جای تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در میان وعده ها و کیک ها و کلوچه ها استفاده کنید. برای تهیه جایگزین تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را در آب مخلوط کرده و بگذارید 15 دقیقه بماند.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. خوردن روزانه دانه های چیا می تواند توانایی بدن شما در جذب ویتامین E را افزایش دهد ، زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم در هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. استفاده از این دانه های ریز برای محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد بسیار آسان است ، اما قطعاً نمی توانید تنها به این فوق غذا اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین موجود در دانه های چیا به بدن در تبدیل غذاها به انرژی کمک می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد.

10-جوانسازی پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا کلاژن را در پوست تولید می کنند و در نتیجه آن را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید