محصولات Hangover با وجود شکایات و کمبود شواهد همچنان در حال تبلیغ هستند –


از ژوئیه ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۲۰، شکایاتی در مورد نمونه نامناسب هجده محصول باقیمانده داروی مکمل، توسط هشت حامی، که در ۳۰ وب سایت مختلف (مورد) تبلیغ شده بودند، به TGA ارسال شد. ادعا می شود که همه این تبلیغات ناقض قانون تبلیغات کالاهای درمانی هستند و به دلیل تشویق مصرف بیش از حد الکل، خطر جدی سلامت عمومی را به همراه دارند.

جزئیات شکایت به شرح زیر است:

  • ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۸، BioRevive® Hydrodol® Relief Products، AC-MW9QQH4F/2018
  • ۰۷ اوت ۲۰۱۸، چندین محصول خماری: Plus Daily Ltd Recoverthol، Clever Health Rejoove، Body Armor Pty Ltd Hangover Relief، D & X Pty Ltd Hey! King Premium Relief خماری. AC-JY0FXQ3S / 2018
  • ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸، Phoenix Pharmaceuticals Fast Recovery Fast Relief، AC-EN0KHC4U/2018
  • ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹، Phoenix Pharmaceuticals Rapid Recovery Relief (دوباره)، AC-BGKWMZBG/2019
  • ۹ ژوئیه ۲۰۲۰، بقایای شکایات محصول گذشته فهرست شده و قبلاً فهرست شده، AC-JJFAKREL / 2020.

در ۱۷ مارس ۲۰۲۱ دنبال شد:

محصولات Hangover با وجود شکایات و کمبود شواهد همچنان در حال تبلیغ هستند. این اتفاق حتی با وجود اینکه درمان‌های خماری الکل در فهرست اولویت‌های انطباق آگهی TGA در رتبه دوم (بعد از COVID-19) رتبه دوم بود. در حالی که برخی از محصولات تغییرات جزئی در ادعاهای خود ایجاد کرده اند، تأثیر کلی آن حداقل بوده است.

علاوه بر این، اطلاعات بسیار کمی در مورد این شکایات با جستجوی شماره های مرجع شکایات در پایگاه اطلاعات شکایات و تحقیقات تبلیغاتی TGA یافت شد. اطلاعات بیشتر گاهی در لغو ARTG درخواست شده توسط حامی مالی یا در لغو ARTG توسط TGA یافت می شود. تمام اطلاعات مرتبط باید به طور شفاف در پایگاه داده شکایات ارائه شود تا به مصرف کنندگان در انتخاب هوشمندانه محصولات کمک کند.

اخیراً، TGA شکایات را با بیانیه‌ای به شاکی بسته است: «اطلاعاتی که ارائه کرده‌اید برای اطلاع‌رسانی رویکرد انطباق مبتنی بر ریسک TGA استفاده می‌شود». اطلاعات کلی بیشتری ارائه نشد. اکنون شفافیت کمتری در مورد نحوه رسیدگی وزارت امور دولتی به شکایات وجود دارد.

در نهایت، محصولات خماری به طور فزاینده ای از نشانه های مجاز جدید برای TGA استفاده می کنند، “به طور سنتی در طب چینی برای کمک به کاهش/کاهش/تسکین علائم گاه به گاه خماری در افراد سالم استفاده می شود.” این سیگنال مجاز مزخرف است و نباید اجازه داده شود. مجاز بودن نشانه های سنتی، پایه شواهد علمی داروهای مکمل را تضعیف می کند.

شکایت AC-MW9QQH4F/2018، ارائه کننده ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸

لیست ARTG برای هر پنج محصولات تسکین خماری BioRevive® Hydrodol® در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ توسط اسپانسر لغو شد، اما با شماره‌های جدید ARTG مجدداً فهرست شده است. محصولات جدید اکنون ادعا می‌کنند که فقط از تولید انرژی و سلامت عمومی و رفاه در بزرگسالان پشتیبانی می‌کنند، اما هنوز هم مانند قبل و بعد بسته‌بندی شده‌اند! به https://hydrodol.com.au/ مراجعه کنید. در همین حال، اتهامات مربوط به خماری الکل در ویدیوهای یوتیوب، به عنوان مثال، “هیدرودول، خماری طبیعی، هنگام نوشیدن” و فیس بوک همچنان ادامه دارد.

شکایت AC-JY0FXQ3S/2018، ارائه کننده ۰۷ آگوست ۲۰۱۸

ARTG: 296905، Rejoove، Clever Health. دیگر در ARTG فهرست نشده است، اما همچنان با همان ادعاهای (در حال حاضر غیرقانونی) در https://rejoove.co/ تبلیغ می شود.

ARTG: 291026، Recoverthol، Plus Daily Ltd. این هنوز در ARTG فهرست شده است و همچنان در حال تبلیغ است، البته با ادعای خماری و تصاویری از یک نوشیدنی که از بسته بندی آن گرفته شده است. با این حال، ادعاهای تسکین خماری همچنان در توصیفات در https://recoverthol.com.au/how-it-works وجود دارد.

ARTG: 306807، Hangover Relief Boon، D&X Pty Ltd (و دیگران). همه فهرست‌های ARTG در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ توسط حامیان مالی لغو شدند، اما یکی هنوز در http://www.dandx.com.au/Hangover-Relief.html تبلیغ می‌شود. با این حال، به نظر می رسد که این محصول دیگر به فروش نمی رسد.

ARTG: 304293, Hangover Relief, Body Armor Pty Ltd. هنوز هم در ARTG فهرست شده است و همچنان با عنوان “تسکین خماری + پشتیبانی کبد” با توصیفات درخشان در https://www.bodyarmour.com.au/ تبلیغ می شود.

AC-EN0KHC4U / شکایت ۲۰۱۸ در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ ثبت شد و AC-BGKWMZBG / 2018; در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ مجدداً معرفی شد

ARTG: 297954، بهبود سریع خماری، داروسازی فونیکس. این دیگر در ARTG فهرست نشده است، اما هنوز (به طور غیرقانونی) به عنوان “بالینی اثبات شده” توسط Chemist Warehouse و همکاران تبلیغ می شود.

۱۲ نوامبر ۲۰۲۰; در ایمیل TGA آمده است: “پرونده بسته شد. اطلاعاتی که ارائه کردید برای اطلاع رسانی رویکرد جدید انطباق مبتنی بر ریسک که وزارت تجارت جهانی با رهبری اطلاعاتی در حال اتخاذ است، استفاده خواهد شد.”

۲۲ ژانویه ۲۰۲۱، شماره ARTG: 297954 طبق ۳۰(۲) قانون توسط TGA از ARTG لغو شده است. با این حال، اسپانسر درخواست بررسی داخلی این تصمیم را داشته است. حسابرسی داخلی تصمیم لغو را تایید کرد. تحقیق: داروهای مکمل: لغو ARTG | اداره کالاهای درمانی (TGA)

۹ مارس ۲۰۲۱، حامی آن را با شماره ARTG جدید: ۳۵۶۳۷۴ و نام جدید: Rapid Recovery SOS دوباره فهرست کرد. هنوز اعلام نشده است. نشانه مجاز ذکر شده این است: “کمک به کاهش/کاهش/تسکین علائم گاه به گاه خماری”!

AC-JJFAKREL / شکایت ۲۰۲۰و ارسال شده در ۹ جولای ۲۰۲۰

۱۱ نوامبر ۲۰۲۰، TGA شکایات زیر را با بیان اینکه “اطلاعاتی که ارائه کردید برای اطلاع رسانی رویکرد انطباق مبتنی بر ریسک DTCM به اطلاعات استفاده خواهد شد.” با این وجود، تبلیغ آنها همچنان ادامه دارد.

شناسه ARTG: 309239، بهینه سازی بازیابی، Enervite (بهار سلامت استرالیا). این بسته همچنان ادعا می کند، “کمک جدی برای علائم خماری” (که در نشانه های مجاز برای ARTG نیست)، همچنان در https://www.enervite.com.au/product/recovery-enhance/ تبلیغ می شود.

شناسه ARTG: 314758، N + Hangover Relief، Life Biotech Pty Ltd. علامت مجاز، “به طور سنتی در طب چینی برای کمک به کاهش/کاهش/تسکین علائم خماری گاه به گاه در افراد سالم استفاده می‌شود” و همچنان در آدرس زیر تبلیغ می‌شود: https://www.mrvitamins.com.au/products/nadvita- 9354721000063 .

ما همچنین داریم:

شناسه ARTG: 266432، Drink Smart، Australian Antarctic Ocean Bio-Technology Pty Ltd. نشانه مجاز: “به طور سنتی در طب آسیایی برای کاهش/کاهش/کاهش علائم مرتبط با پرخوری گاه به گاه در افراد سالم استفاده می شود.” تبلیغ شده در Chemist Direct و غیره

در خاتمه، محصولات خماری با وجود شکایات و فقدان شواهد برای ادعاهای آنها همچنان تبلیغ می شوند. این آگهی‌ها قانون تبلیغات کالاهای درمانی را نقض می‌کنند، مصرف بیش از حد الکل را تشویق می‌کنند و سلامت عمومی را به خطر می‌اندازند. TGA باید کار کند.

همچنین ببینید:

لینکدینلینکدینتوسط قلم پر

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر