مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی را برای مقابله با ریزش مو در برابر انسولین کشف کنید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و ریزش مو در برابر انسولین را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی را برای مقابله با ریزش مو در برابر انسولین کشف کنید
  • ریزش مو و بار قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود؟
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • انسولین ، SHBG و DHT نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • از رژیم غذایی مناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

برنامه ای برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون مهم است که توسط بدن شما برای کنترل سطح قند خون استفاده می شود. سطح قند خون شما می تواند بر سیستم های مختلف بدن شما تأثیر بگذارد ، از جمله نحوه ذخیره چربی در بدن ، سلامت قلب و توانایی رشد مو.

مطالعه ای در مجله اروپایی ریسک قلب و عروق ارتباط بین مقاومت به انسولین و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی الگوی زنانه را در زنان نشان داد.

ریزش مو و بار قند خون

تحقیقات همچنان ثابت می کند که غذاهای فرآوری شده به دلیل بار بالای قند خون باعث ریزش مو می شوند. آشپزی با مصرف قند خون بالا ، سطح قند خون شما را بعد از غذا افزایش می دهد. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردان با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی می گویند که تشخیص مقاومت به انسولین از طاسی می تواند به صورت بصری انجام شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود؟

احتمالاً در مورد طاسی الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) شنیده اید ، که این وضعیتی است که بسیاری از افراد (مردان و زنان) با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی آن را در سنین پایین تر از دیگران تجربه می کنند.

به طور سنتی تصور می شد طاسی مردانه با ژنتیک مرتبط است. خون از خط رد شد اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک کشف شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (مانند این ، این ، و این یکی) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین با شروع طاسی مردانه قابل پیش بینی است. به نظر می رسد این دو شرط به هم مرتبط هستند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی مردی از طاسی مردانه رنج می برد ، DHT به فولیکول های موهای او متصل می شود. هنگامی که این امر برای مدت طولانی اتفاق می افتد ، اندازه فولیکول های مو را کاهش می دهد ، حتی زمانی که آنها از کار می افتند. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندرم متابولیک با افزایش وابستگی ما به غذاهای فرآوری شده و رژیم های غذایی کمتر سالم ، جمعیت بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهد.

در زیر لیستی از شرایط پزشکی مرتبط با سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • تری گلیسیرید سرم بالا
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • سطح HDL پایین (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با تنظیم رژیم غذایی

اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین

رژیم غذایی شما و غذایی که می خورید بر سه فاکتور تأثیرگذار بر طاسی مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین شما را افزایش می دهد. این واکنش ها همچنین مقدار DHT را در سیستم شما افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین شما را افزایش می دهند نیز می توانند منجر به سندرم متابولیک شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب چند غیر اشباع ، امگا 3 و 6 برای شما مناسب است. علاوه بر این ، خوردن اسید لینولئیک و لینولئیک می تواند به شما در افزایش سطح HDL کمک کند. جالب اینجاست که این چربی ها همچنین مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

بنابراین سطح پایین HDL در رژیم غذایی می تواند منجر به 5-آلفا ردوکتاز اضافی شود و در نتیجه DHT بالا باشد. این به نوبه خود می تواند منجر به ریزش بیشتر مو شود.

لینولئیک اسید مزدوج (CLA) یا اسید چرب به نام لینولئیک اسید را می توان در لبنیات ، گوشت گاو و کره یافت. (من لبنیات نمی خورم ، برای من وحشتناک به نظر می رسد) ما باید آنها را از طریق رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن قادر به جذب این اسیدهای چرب نیست.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و غیره باعث ترس بسیاری از افراد در مورد افزایش وزن ، حمله قلبی و غیره می شود. با این حال ، واقعیت این است که کیفیت بالا ، چربی های سالم برای شما مفید استبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط است که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی برای سوزاندن چربی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و غیره عالی است. در طول این سالها ، من تعداد چربی های سالم را که می خورم افزایش داده ام. صادقانه می گویم که وزن من هرگز به این اندازه ثابت نبوده است. به خاطر داشته باشید که من رژیم نمی گیرم و کالری نمی شمارم. در واقع ، من کالری بیشتری نسبت به قبل مصرف می کنم!

بدن انسان برای سالم ماندن به سه نوع چربی نیاز دارد. اشباع ، (بله !!) اسیدهای چرب امگا 3 اشباع نشده و چربی های امگا 6 چند غیر اشباع. از هضم تا عملکرد مغز ، این چربی های مختلف عملکردهای متفاوتی دارند. (ماهی ، گوشت ، دانه ها ، آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت نیز ضروری است. به خصوص زمانی که ما محصولات حیوانی مصرف می کنیم و من فقط حیوانات تغذیه شده با علف می خورم.

مقاومت به انسولین چیست؟

اصطلاح “مقاومت به انسولین” در بحث سلامتی بیشتر و بیشتر مورد بحث قرار می گیرد. این یک وضعیت پزشکی است که در آن سلول های بدن آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. هنگامی که شما قندها یا کربوهیدرات ها را مصرف می کنید ، در بدن شما به گلوکز تبدیل می شوند. در پاسخ ، بدن شما انسولین مورد نیاز برای رساندن گلوکز به هر سلول بدن شما را آزاد می کند.

عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول های شما دیگر قادر به دریافت گلوکز مورد نیاز برای انرژی نیستند. و به جای توزیع بین سلول ها ، انسولین در سطح بسیار بالایی در خون شما باقی می ماند. بدن شما به طور طبیعی انسولین بیشتری را در پاسخ به افزایش سطح قند خون ترشح می کند و یک چرخه شروع می شود. این چرخه بدون تشخیص ، منجر به دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما با تغییرات مکرر قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند در بالا و پایین های ثابت مقاومت کند ، که می تواند چرخه رشد را مختل کند. به همین دلیل ، احتمال دارد مقاومت به انسولین علت ریزش مو باشد. مو یکی از اولین نواحی قابل توجه است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های ابتدایی به این نوع غذاها که باعث این فراز و نشیب ها می شود دسترسی نداشتند. به عنوان مثال ، رژیم غذایی اینوئیت ها عمدتا شامل چربی و ماهی است. بدیهی است که آنها چنین نوساناتی را تجربه نخواهند کرد.

هورمون ها در بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، هورمون های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند در پاسخ تغییر کنند.

قبل از اینکه دیر شود آزمایش دهید!

همانطور که می بینید ، ارتباط بین طاسی زودرس الگوی مردانه و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری جدی تری مانند دیابت شود. بنابراین ، افراد مبتلا به طاسی زودرس الگوی مردانه باید در معاینات منظم سلامتی خود از نظر دیابت نوع II و مقاومت به انسولین آزمایش شوند.

انسولین ، SHBG و DHT

سطوح پایین گلوبولین متصل کننده هورمون جنسی (SHBG) در مردان و زنان مبتلا به ریزش مو مشاهده شده است. همبستگی بین انسولین و SHBG نیز ثابت شده است که وقتی سطح انسولین بالا باشد ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا است ، سطح DHT پایین است زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن می شود. این واکنش ها DHT کمتری برای اتصال به فولیکول های مو آزاد می کنند که باعث ریزش مو می شود.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، از شاخص قند خون برای محاسبه میزان کربوهیدرات در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده با بار قند خون بالا فاقد آنزیم هستند. آنها همچنین علت اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو هستند.

همچنین ، برای حفظ سلامت بدن ، ثبات ذهن و انرژی بالا ، از غذاها (و نوشیدنی ها) با بار GI کم استفاده کنید. غذاهای کامل ، طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، آب استخوان و غیره بخورید.

از رژیم غذایی مناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

در نهایت ، همچنین به یاد داشته باشید که غذاهای مناسب برای نوع بدن خود بخورید زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد.

هر روز سعی کنید مقدار GI را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر که به شما کمک می کند تعیین کنید GI در یک غذای خاص چیست: www.glycemicindex.com

اگر می خواهید 55 علت ریزش مو را بخوانید ، لطفاً حتماً این پیوند را بررسی کنید.

یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مطلوب و داشتن یک سبک زندگی جامع ، اینجا کلیک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید