نحوه خوابیدن شما بر سلامتی شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

بعد از یک روز خسته کننده طولانی هنگام خوابیدن زیر ملحفه ، احتمالاً حالت خواب مورد علاقه خود را پیدا کرده اید. می توانید بدون فکر کردن در مورد آن به موقعیت عادی خود برسید. س isال این است که آیا شما در وضعیت مناسب می خوابید؟ اگر هفت تا هشت ساعت به اندازه کافی می خوابید و هنوز احساس خواب نمی کنید ، ممکن است هنگام خاموش شدن چراغ ها آنچه را که واقعا با بدن خود اشتباه می کنید ، برطرف کنید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت کلی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید عادت خواب شما چیست و چقدر برای سلامتی مفید یا مضر است ، به پایین بروید. برای دوری از مسائل مربوط به سلامتی در درازمدت هیچ وقت برای اصلاح وضعیت خود دیر نیست.

رایج ترین ارز طلا

حدود 54 درصد از جمعیت جهان به پهلو و در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه ، حدود 7 درصد مردم ، روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس تازگی ندارد که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما اگر بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و تغییراتی در شخصیت شما ایجاد می کند ، شگفت زده خواهید شد. وضعیت خواب بر رفتار روزمره شما تأثیر می گذارد.

رایج ترین ارزهای طلا

در اینجا رایج ترین حالت های خوابیده است. این مطلب را سریع بخوانید تا از مزایا و معایب حالت خواب مورد علاقه خود مطلع شوید.

روی شکم خوابیدن

آیا روی صورت می خوابید یا سر خود را بین بازوها ، روی بالش تکیه داده اید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما یکی از 7 درصد گروه افراد هستید. اقلیت ها روی شکم می خوابند. این حالت همچنین به عنوان موقعیت خواب مست بر روی شکم شما شناخته می شود ، می تواند دیگران را از خروپف شدید شما در شب نجات دهد ، اما در هر صورت ، هرگز توصیه نمی شود.

کشیدگی گردن و ستون فقرات:

خوابیدن روی شکم با بالا آوردن سر روی بالش باعث می شود گردن و ستون فقرات شما همیشه در حالت تنش باشند. ماهیچه های شما تحت تنش هستند. وسط بدن شما سنگین ترین است و کمرتان را در حالت خمیده ثابت نگه می دارد. این هیپرتروفی ستون فقرات می تواند منجر به تعدادی از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند بر اعصاب متعدد تأثیر بگذارد و باعث از دست دادن حس در اندام تحتانی شما می شود. محدود شدن گردش خون می تواند به اندام های مختلف بدن آسیب برساند.

اگر نمی توانید آن را رها کنید ، سعی کنید ابتدا گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. قسمت بالای پیشانی خود را روی بالش بگذارید یا بالشی را زیر ناحیه لگن قرار دهید تا کمر شما بیش از حد پهن نشود.

خوابیدن در وضعیت جنین

به پهلو بخوابید و پاها را کنار هم قرار داده و زانوها را به سمت سر خم کنید. این یک انحنای اضافی در ستون فقرات ایجاد می کند و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

تنفس را محدود می کند:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت دیافراگم ، عضله اولیه تنفس را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت بلند هنگام خواب می میرند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار بسیار مهم است. این آسانا به گردش بهتر جنین و مادر کمک می کند. اگر از این وضعیت دچار کمردرد هستید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار از بین برود.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن به پهلو رایج ترین حالت است. حدود 54 درصد از مردم جهان در این حالت می خوابند. این دقیق ترین حالت خوابیدن با فواید زیادی برای سلامتی است.

ستون فقرات بلند:

انجام این مودرا به حفظ آرامش ستون فقرات برای طولانی مدت کمک می کند. این کار استرس اضافی را از بین می برد و از سفت شدن بیش از حد و اضافی ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ انسداد عصبی در ارتباط با ستون فقرات طولانی و آرام وجود ندارد.

اثرات روی ماهیچه ها:

این ژست از بی حسی عضلات گردن ، شانه ها و پشت پشتیبانی می کند. فشار بر آنها را کاهش می دهد و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازکردن راههای هوایی محدود به حالت طبیعی خود از بروز این اختلالات جلوگیری می کند.

وضعیت ورود به سیستم

افرادی که دارای این وضعیت هستند در حالت ایستاده می خوابند و پاها و بازوها را در پهلو قرار می دهند. نمایشی کلاسیک از یک بدن سرد و سفت و سخت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، می تواند درد مفاصل را با سفتی تشدید کند.
در ابتدا سعی کنید دست ها و پاها را کمی خم کنید تا این عادت را در طول زمان ترک کنید.

حالت خوابیده به پشت

حالت خوابیده به پشت ، دومین حالت شایع است. این حالت معمولاً به عنوان خوابیدن به پشت شناخته می شود. حدود 38 درصد مردم عادت به این ارز دارند. مزیت این موقعیت این است که گردن و ستون فقرات را در حالت خنثی و بدون تنش نگه می دارد.

یک علامت بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب:

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و مجاری تنفسی را مسدود می کند و تنفس هنگام خواب را مشکل می کند.

درد پایین کمر:

این درد بیشتر در دوران پیری با ایجاد فشار طولانی مدت بر کمر تشدید می شود. اگر از خوابیدن در موقعیت لذت می برید اما این نیز علت کمردرد شما است. من برای وضعیت شما راه حل دارم از رول گردن یا بالشتک گردنی کوچک در زیر گردن خود استفاده کنید تا فشار بر کمر شما کاهش یابد.

برای حذف:

خواب کافی برای یک فرد بالغ 7 تا 8 ساعت در روز ضروری است. انسانها یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنند. تعادل مناسب برای یک شیوه زندگی سالم مستلزم داشتن یک ریتم شبانه روزی معمولی است که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود. اگر کم خوابی دارید ، بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور منظم ، بهداشت خواب خود را حفظ کنید. سعی کنید هر شب با رعایت چند مرحله ساده ، خواب خوبی را تمرین کنید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و دیگر حواس پرتی های خواب از محیط اطراف خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید یک روال معمول ایجاد کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • قبل از خواب یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چایخوری شکر به خاطرات بهداشت خواب خود اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل ضروری را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل انجام دهید.

منبع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید