نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده مهم بیشتر بدانید


همه ما باید نام کلسیم را شنیده باشیم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا تنها عملکرد کلسیم در حفظ سلامت استخوان ها است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ها ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها ؛
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • یک نوع میوه ؛
  • غلات؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به تامین کلسیم بدن شما کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. ویتامین D مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن است. در غیاب ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. بنابراین ، کلسیم باقی مانده دفع می شود. این امر دو مشکل اساسی ایجاد می کند. اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. کلسیم از طریق کلیه دفع می شود. این امر همچنین منجر به تشکیل کلسیم در کلیه می شود. این بدان معناست که مشکلات کلیوی جدی نیز خواهید داشت. همچنین برای جذب بهتر کلسیم باید علاوه بر ویتامین D منیزیم مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع مختلف کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما لبنیات بدون شک بهترین منبع کلسیم است. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین توصیه می شود 1 لیوان کشک مصرف کنید. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سالم ماندن بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن مطلع بوده اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظر و تجربه خود را با ما و همراهان همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید