نه دلیل احتمالی برای کاهش وزن


9059 دلیل برای کاهش وزن

کاهش وزن برای برخی از افراد آسان است: تنها کاری که باید انجام دهند این است که نوشابه و شیرینی را حذف کرده و به طور منظم به باشگاه بروید. برای دیگران ، به ویژه افرادی که دارای اختلال مزمن هستند ، کاهش وزن همچنان مبهم است و با وجود انجام همه کارها ، وزن به راحتی ادامه می یابد.

افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افراد مبتلا به اختلالات مزمن بهداشتی است. برخلاف تصور عموم ، ناتوانی در کاهش وزن یا حفظ آن نشانه نقص در شخصیت نیست ، بلکه نقصی در سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی شما است.

رسوایی چربی از نظر فرهنگی ، به ویژه علیه زنان ، پذیرفته شده است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق ممکن است برخی از سالم ترین شیوه های رژیم غذایی و شیوه زندگی را داشته باشند. آنها مجبورند – اگر جرات غذا خوردن “معمولی” را داشته باشند ، به سرعت از کنترل خارج می شوند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرز مرموزی به راحتی آن را افزایش داده اید ، به جای این که خود را کتک بزنید ، در نظر بگیرید که آیا هر یک از دلایل زیر ممکن است در مورد شما صدق کند.

نه دلیل احتمالی برای کاهش وزن – هیچکدام از آنها به دلیل تنبلی یا بی انضباطی نیستند

1 شما یک رژیم گیرنده مادام العمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با استانداردهای غیر واقعی بدنسازی بدن ، رژیم های کم کالری را به یک شیوه زندگی تبدیل کرده است. در جوانی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما از قحطی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمونهای ذخیره چربی به قحطی واکنش نشان می دهد. در نتیجه ، هر رژیم غذایی کم کالری ممکن است با شروع مجدد مصرف کالری طبیعی شما را کمی چاق تر از رژیم های قبلی کند. این توضیح می دهد که چرا رژیم غذایی موفقیت طولانی مدت چندانی ندارد.

این پدیده در مطالعه شرکت کنندگان از بزرگترین بازنده برنامه های تلوزیونی حقیقی. شش سال پس از شرکت در این نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبل از نمایش بازگشتند و برای افزایش وزن مجبور بودند 400-800 کالری کمتر در روز بخورند.

2. هورمون های گرسنگی شما مکنده

برعکس ، اگر به طور منظم شکر و دسر و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) به اندازه کافی بخورید ، احتمالاً مقاومت به لپتین و عملکرد هورمون گرسنگی کج دارید که منجر به هوس غذایی و گرسنگی می شود. کاهش یا حذف کربوهیدرات های فرآوری شده و ورزش منظم به بهبود حساسیت به لپتین کمک می کند تا سیگنال های گرسنگی و چربی سوزی به حالت عادی بازگردد.

3. تیروئید شما به درستی کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. و شایع ترین علت این بیماری هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. توجه به عوامل زمینه ای کم کاری تیروئید هاشیموتو به منظور بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4- شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن بر عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت روده تأثیر می گذارد به گونه ای که می تواند ذخیره چربی را تقویت کرده و از چربی سوزی جلوگیری کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهای غنی از مواد مغذی فاقد محرک های التهابی همچنین درد ، مشکلات روده ، بیماریهای خود ایمنی ، فشار خون بالا ، اضطراب افسردگی و سایر مشکلات سلامتی را کنترل می کنند.

5- شما دچار آسیب مغزی شده اید یا عملکرد مغز را مختل کرده اید

بسیاری از قربانیان ضربه مغزی و صدمات مغزی متوجه می شوند که بعد از آسیب ناگهان وزن خود را افزایش می دهند و قادر به کاهش آن نیستند. صدمات مغزی باعث التهاب در مغز می شود ، که نه تنها می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد ، بلکه می تواند متابولیسم ، هورمون و عملکرد سیستم ایمنی را نیز مختل کند به طوری که باعث افزایش وزن و افزایش چربی سوزی می شود. قربانیان آسیب مغزی نیز اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که با سوزاندن و ذخیره چربی مناسب تداخل دارند ، دست و پنجه نرم می کنند.

6- شما به بیماری کپک مبتلا هستید

بیماری کپک به طور فزاینده ای به عنوان عامل زمینه ای بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. حدود یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به بیماری کپک هستند. مسمومیت با مایکوتوکسین ها ، محصول جانبی کپک ها ، می تواند به شدت بر سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی تأثیر بگذارد و باعث افزایش وزن و کاهش وزن شود. این نه تنها به قالب سیاه خطرناک اشاره دارد ، بلکه به گونه های رایج تری از کپک ها نیز منجر می شود که باعث نشت و آسیب آب در ساختمان ها می شود.

7. شما با میکروبیوم روده چاق متولد شده اید

تحقیقات در مورد میکروبیوم روده ، تریلیون ها باکتری روده ما ، نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارند ، از جمله اینکه آیا احتمال لاغری یا سنگینی ما بیشتر است.

مطالعات روی موش ها و انسان ها نشان داده است که افراد چاق که به باکتری های روده افراد نازک آلوده شده بودند به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش دادند.

عواملی که ممکن است بر روی “امضای” میکروبیوم روده شما تأثیر بگذارد ، از جمله راه های تزریق سزارین ، تغذیه با شیر خشک و تغذیه مکرر با آنتی بیوتیک در دوران کودکی است.

8. شما قربانی سوء استفاده جنسی در دوران کودکی یا تجاوز جنسی هستید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای درک علت کاهش وزن بیشتر افراد چاق ، یک محقق چاقی به یک کشف تصادفی دست یافت – اکثر افراد مورد مطالعه در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند و یا قبل از افزایش وزن مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. به این مجموعه ممکن است پیدایش PTSD و اعتیاد به غذا را برای مقابله با آن پیش ببرد.

به طور مشابه ، محققان ارتباطی بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان پیدا کرده اند.

9. شما یک اختلال مبتنی بر مغز دارید که منجر به اعتیاد به غذا و اختلالات خوردن می شود

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا منبع رفتارهای اعتیاد آور آزاردهنده می شود که بعداً می تواند به اختلالات خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای مشخص شده است که اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مبتنی بر مغز مانند ADHD مرتبط است. عملکرد عصبی کج باعث ایجاد الگوهای فکری وسواس گونه می شود که پایه و اساس اختلالات خوردن و خوردن اعتیادآور را ایجاد می کند.

به دنبال علت اصلی افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن برای ایجاد دلسوزی به خود باشید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل موثر در مبارزه مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما دائماً به ما می گوید از طریق تبلیغات به خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین بپردازید ، در حالی که صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و فرهنگ پاپ غیرممکن به انسان ها بر اساس لاغری ایده آل بدن ارزش می دهد.

نتیجه این می شود که میلیون ها نفر ، که بیشتر آنها زن هستند ، خجالت غلیظ جامعه را درونی می کنند و شرم و نفرت از خود نسبت به غذا و بدن خود را افزایش می دهند ، در حالی که بیماری واقعی در جامعه است و نه در فرد.

بدن یک ماشین معجزه آسا است که به طور مداوم در خدمات ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به نحوی رعایت کنید که به سلامت و عملکرد شما احترام بگذارد ، صرف نظر از اندازه شما. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید