نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان – دکتر رویا خادمیان


1421786032390 - توصیه های عملی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

همانطور که همه اعضای خانواده از انتخاب و پیروی از یک شیوه زندگی سالم سود خواهند برد ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده خود به وزن و رشد سالم دست یابند. خوردن غذای سالم ، پرهیز از غذاهای آماده و افزایش فعالیت بدنی از جمله مواردی است که می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

چاقی و اضافه وزن در کودکان اغلب در مدرسه ابتدایی شروع می شود. این یک نگرانی عمده است زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن این کار را تا بزرگسالی ادامه می دهند. والدین تأثیر بسزایی در رژیم غذایی و شیوه زندگی کودکان دبستانی دارند. البته ، حتی تکنیک های ساده خانگی نیز بی تاثیر نیستند. برای اطلاع از نحوه کنترل چاقی و کنترل وزن در کودکان ، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

عادات غذایی کل خانواده را تغییر دهید

انتخاب غذاهای سالم و فعالیت بیشتر برای کل خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید سایر اعضای خانواده را نیز در این تغییر دخیل کنید. در این صورت ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم مورد نظر خود برسند.

در این راستا ، تنقلات سالم تهیه کنید ؛ خوردن میان وعده بخش مهمی از عادات غذایی کودک است و نباید از آن غافل شد. ترجیحاً میان وعده ها کالری کمی دارند. به عنوان مثال ، می توان از میوه ها و سبزیجات استفاده کرد.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید و از نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. سعی کنید بچه ها را به نوشیدن آب و شیر کم چرب تشویق کنید.

با کودک خود ورزش و فعالیت کنید

با کودک خود راه بروید ، بازی کنید ، دوچرخه سواری کنید ، ورزش کنید. کودکان مدرسه ای حداقل 60 دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند. تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای را به کمتر از دو ساعت در روز برای دانش آموزان مدرسه و کمتر از یک ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کودکان نوپا محدود کنید.

البته ، رعایت نکات خاصی در رژیم غذایی دانش آموزان (در صورت رفتن به مدرسه) ضروری است:

از معلمان یا مدیر فرزند خود در مورد آموزش شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود بپرسید.

تنقلات پرچرب (مانند سیب زمینی سرخ کرده) را در غذای کودک خود قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان اصلی ترین نوشیدنی در مدرسه تشویق کنید.

در مورد انتخاب های سالم در وعده های غذایی به فرزند خود بیاموزید.

یاد آوردن:

والدین نقش مهمی در کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. مدت زمانی را که کودکان برای تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای صرف می کنند محدود کنید و آنها را تشویق به فعالیت بدنی کنید.

اگر تمام اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم برسند ، مشروط بر اینکه همه آنها سبک زندگی سالمی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید