وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سالگی می رسد ، شما یک انتخاب دارید: اکنون لذت ببرید یا بعداً لذت ببرید!


شادی به عنوان “احساس رضایت و لذت شاد” تعریف شده است.

وقتی نوبت به زندگی خوب می رسد ، چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ آیا احساس خوبی دارید ، داشتن انرژی ، ارتباط با افراد و چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید؟ من حدس می زنم اینها چیزهایی است که باعث خوشحالی بیشتر ما می شود.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به خودی خود به وجود نمی آیند – برای موفقیت و لذت بردن از آنها باید در هریک از آنها تلاش کنید.

من اخیراً با یک مشتری در مورد آناندا صحبت می کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که یک غذای پرشور است و وقتی شیرینی می خورد آرام می گیرد. می دانید شناخته شده است؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ایجاد کرده است. در کودکی ، ممکن است وقتی از سه چرخه ما بیرون می آیید یا از چرت خواب بیدار می شوید ، شیرینی به شما داده شود. ارتباط بین درد و تسکین فوری قطع شد.

ممکن است متوجه شوید که در لحظه خوردن دسر احساس بهتری دارید. شیرینی ها موذی هستند زیرا به مرکز لذت مغز ضربه زده و حال شما را بهتر می کند. برای لحظه ای احساس سعادت می کنید.

اما پس از آن واقعیت ظاهر می شود. مشکلی که تاکید کردید حل نمی شود. و از خود به خاطر عدم حمایت از هدف کاهش وزن یا سلامتی کلی انتقاد می کنید. “چی فکر میکردم؟” ممکنه تو بگی. “چرا وقتی می توانستم اقدامی انجام دهم که منجر به لذت طولانی مدت تری شود ، حواسم را پرت کردم؟”

خوشبختی طولانی مدت حسی است که وقتی چشم ها و اعمال خود را بر روی یک هدف بلند مدت متمرکز می کنید تجربه می کنید. شما آن لحظات را دارید که تمایلی برای لذت بردن لحظه ای وجود دارد ، اما شما تکنیک هایی را برای یادآوری هدف عالی خود ایجاد کرده اید.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، ممکن است بخواهید یک مانترا طراحی کنید…

“من می دانم در دراز مدت به چه چیزی نیاز دارم” یا “این لذت لحظه ای مشکل من را حل نمی کند”

یا ممکن است با یک فعالیت مثبت مانند پیاده روی ، انجام یوگا یا صحبت با کسی حواس شما را پرت کند.

ایده این است که تشخیص لذت لحظه ای که از افراط در خوردن لذت می برید ، فقط حواس شما را پرت می کند و احتمالاً باعث آسیب می شود. این کار شما را از لذت بردن از اهداف بلند مدت خود برای داشتن احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره باز می دارد.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، متوقف شوید و فکر کنید – در این لحظه ، آیا من می خواهم لذت فوری را از بستنی یا این کاسه پیتزای پنیری ببرم ، یا می توانم از طریق احساسات نفس بکشم و به خودم یادآوری کنم؟ وقتی وزن بهتری داشته باشم ، انرژی بیشتری داشته باشم و غیره چقدر احساس خوبی خواهم داشت.

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما در حالی که می توانید بیشتر مواقع موفق باشید ، به خودتان بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای خوش فرم شدن چه می کنید؟ آیا از سلامت و توانایی های جسمانی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سالگی وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.