پادکست قسمت 163: محور HPA ، بهینه سازی تیروئید و متابولیسم


چگونه می توانید متابولیسم خود را کنترل کرده و اهداف تناسب اندام خود را بهینه کنید؟ لیسی دان ، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه و بنیانگذار UpliftFit Nutrition ، در مورد هورمون ها و چگونگی پیدا کردن بهترین ظاهر و احساس شما صحبت می کند.

همه اطلاعات و پیوندهای مربوط به این قسمت را می توانید در اینجا پیدا کنید https://holisticwellness.ca/episode163به

برای گوش دادن به iTunes ، Stitcher یا Spotify اینجا را کلیک کنید:

iTunes – اینجا را کلیک کنید
Stitcher – اینجا را کلیک کنید
Spotify – اینجا را کلیک کنید

مطمئن شوید که در پادکست iTunes مشترک شوید و به ما امتیاز و بررسی دهید!

موضوعات مورد بحث در این قسمت:

  • محور hpa چیست
  • چگونه محور HPA می تواند خراب شود و به چه نکاتی توجه کنیم
  • مشکلات تیروئید و بزرگترین عوامل سلامت تیروئید
  • ارتباط تیروئید و متابولیسم
  • چگونه می توانید متابولیسم خود را بهینه کرده و کنترل کنید
  • نکات و ترفندهایی که می توانید برای بهینه سازی اهداف تناسب اندام و بدن خود به کار بگیرید
  • آموزش بر اساس چرخه شما
  • چند استراتژی کلیدی برای داشتن یک خواب کامل

نکات مهم مصرفی:

  • وقتی استرس وجود دارد ، بدن ما آن را به عنوان یک تهدید درک می کند. آنچه می تواند اتفاق بیفتد این است که ، با گذشت زمان ، آن استرس داخلی یا خارجی باعث می شود که در محور HPA دارای تنظیم پایین باشیم. فقط در این صورت است که ما شروع به چرخه های نامنظم یا از دست دادن قاعدگی می کنیم.
  • تنوع ریز مغذی ها یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای تسهیل سلامت روده و میکروبیوم سالم انجام دهید.
  • تیروئید نیروگاه متابولیسم ما است.
  • برای اینکه بتوانیم بدن خود را دستکاری کنیم ، باید میزان مصرف غذای خود و میزان تولید انرژی خود را بدانیم.
  • خواب اساساً سرویس نظافت منزل ما است. این به دفع تمام التهاب و سموم از بدن ما کمک می کند و به ما در تجدید خود کمک می کند.

مراحل عمل:

  • از یک رژیم غذایی خوب و با کیفیت بالا ضد التهاب استفاده کنید.
  • به این اختلالات غدد درون ریز نگاه کنید.
  • مطمئن شوید که قند خون خود را متعادل می کنید.
  • اگر می خواهید روده خود را درمان کنید ، از آدرنال و استرس خود شروع کنید. همچنین ، وضعیت مواد مغذی خود و سلامت کبد خود را زیر نظر داشته باشید.
  • اگر کورتیزول شما بالا یا پایین است ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تمرینات مقاومتی را حداکثر 1 ساعت ، 4 تا 5 بار در هفته انجام دهید.
  • راهکارهایی برای داشتن خواب مناسب:
  • نور آبی را حداقل 2 ساعت قبل از خواب مسدود کنید.
  • حداقل 30 دقیقه قبل از خواب تمام لوازم الکترونیکی را قطع کنید.
  • قبل از خواب مقداری کربوهیدرات مصرف کنید.
  • اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.
  • مطمئن شوید که یک تشک خوب و با کیفیت دارید.
  • از مصرف کافئین در اواخر روز خودداری کنید.

لیسی گفت:

“تمرین کنید. و هنگامی که احساس کردید به استراحت نیاز دارید ، به بدن خود گوش دهید و استراحت کنید.”

“غذای کثیف را حذف کنید ، غذای کثیف را حذف کنید ، آب کثیف را حذف کنید ، فیلترهای هوای کثیف را بردارید ، افراد بدبخت. زیرا همه این موارد می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد.”

ممنون که گوش دادید!

اطلاعیه های مهم:

آخرین برنامه ما ، برنامه 28 روزه تنظیم مجدد آدرنال را بررسی کنید. اگر احساس خستگی ، اضطراب ، افزایش وزن ، خوابیدن و احساس نیاز به تنظیم مجدد ندارید ، این برنامه مناسب است! در مورد بازیابی سلامت هورمونی ، آدرنال ما در مرکز و مرکز قرار دارد. به همین دلیل است که ما یک برنامه غذایی مغذی ، برنامه ورزشی ، تمرینات تنفسی و موارد دیگر را در داخل این برنامه قرار داده ایم تا به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید! در این پیوند به برنامه تنظیم مجدد آدرنال بپیوندید – https://bit.ly/28dayAdrenalresetبه

برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید سلامت جامع. ca/ خبرنامه و در اینستاگرام با من ارتباط برقرار کنید ، holisticwellnessfoodieبه اگر موردی هست که بخواهید درباره آن توضیح دهم ، به من اطلاع دهید. اگر در هر پلتفرمی پادکست که در حال گوش دادن به ما هستید ، برای ما امتیاز یا بازبینی بگذارید ، این بدان معنا خواهد بود.

پیوندهایی به مواردی که در برنامه در مورد آنها صحبت می کنم:

  • به سمت eatenhemp.com با کد کوپن HEALTHYHORMONES 20٪ تخفیف در سطح سایت صرفه جویی کنید. من عاشق دانه کنف تست شده افرا و روغن CBD فوق العاده قوی Spectrum Extra Strength هستم ، که قبل از خواب استفاده می کنم. https://etonhemp.com
  • آویز مورد علاقه من برای حفاظت از EMF و پشتیبانی از کشش. با کلیک روی این پیوند -> تا 50٪ در آویزهای HARMONI صرفه جویی کنید https://www.wendymyersdetox.com/2CN2HP5/BP658/؟uid=39
  • 15 درصد در هر محصول Organifi صرفه جویی کنید organifishhop.comبه ترکیب جدید متعادل کننده هورمون زنانه Organify Harmony و پودر آب سبز خوشمزه آنها را بررسی کنید. از کدهای هورمون سالم استفاده کنید. آب سبز را اینجا ببینید – https://www.organifishop.com/products/organifi-green-juice-1-bottle
  • محصولات CANPREV را در فروشگاه های مواد غذایی سالم کانادایی و بصورت آنلاین در Natures-Source.ca بررسی کنید – من شخصاً عاشق پودرهای کلاژن و MYCO10 آنها هستم. من همچنین دوست دارم اسیدهای آمینه آنها را قبل یا بعد از تمرین به اسموتی ها اضافه کنم. من ال گلوتامین و ال تیروزین دارم. به سمت https://canprev.ca برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات Canprev. حتماً لیپوزوم جدید CanPrev را بررسی کنید. در حال حاضر من از ویتامین C و کورکومین لیپوزومی و محصولات بیشتری استفاده می کنم که به زودی راه اندازی می شوند! – https://canprev.ca/products/curcumin100-liposomal

https://canprev.ca/products/vitaminc1000-liposomal

لیسی را از کجا می توانید پیدا کنید:

اینستاگرام لیسی (faithandfit)

فیس بوک لیسی

وب سایت لیسی

جایی که می توانید مرا پیدا کنید:

اینستاگرام سامانتا

فیس بوک سامانتا

وب سایت سامانتا

توییتر سامانتا

پادکست هورمون های سالم برای زنان در انجمن خصوصی فیس بوک

چگونه می توانید با من کار کنید:

این را به اشتراک بگذارید!

در pinterest به اشتراک بگذارید



دیدگاهتان را بنویسید